C&A eller SLP skidor?!!

VictorEkstrom

Medlem
16 feb 2010
30
0
1
Häsen
tänkte höra vad ni tycker om vilka skidor är igentligen bäst om man åker bland blandat led/lek samt lössnö. Jag har både haft C&A ATX skidor och jag har haft SLP pp skidor på min tidigare skotrar. Av dom två tycker jag nog SLP pp var bäst dock var dom trögstyda men så var de en IQ R dom satt på bör tilllaggas!!

Men nu har jag köp en RS och orginal skidorna på dom var inte mycke att hurra för.

nån ska har en resention för C&As XT skidor? eller ska jag sattas på ett par SLP igen?

vilka skidor kör ni på??
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Tjena.
Eftersom jag har en skoter från stenåldern så har jag varken slp eller C&Apro men jag tycker du borde satsa på ett par C&A mtx.
Dom är lite bredare än slp pp men hur dom funkar i snön vet jag inte, men jag tycker det vore lite coolt att köpa sådana för det är inte så många som har dom vad jag vet.
 

Alos

Välkänd medlem
4 jan 2009
124
2
6
Gideå
Nu tror jag inte frågan handlade om att vara cool eller inte utan om att få tag på ett par bra skidor.. Går i samma fundering till min renegade då den gärna vill ploga i kurvorna om det är lite moddigt/lössnö på leden
 
C

CROA

Från en som provat båda..
C&A XT/XTX är ett självklart val i frågan, I pudret går det lika bra som ett par PP och på leden är de överlägsna PP. PP skidorna är riktiga skit skidor, Livsfarliga på skaren och allmänt nervösa.
 

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
Satsa på ett par SLP PP dom ar ruskit bra efter leden å gör allt rätt i snön, dock måste du tänka på att minska skidtrycket när du monterar dom för att annars kommer dom bli väldigt tungstyrda, men dom behöver inte alls samma skidtyck som en orginalskida för samma styförmåga !
 
C

CROA

Satsa på ett par SLP PP dom ar ruskit bra efter leden å gör allt rätt i snön, dock måste du tänka på att minska skidtrycket när du monterar dom för att annars kommer dom bli väldigt tungstyrda, men dom behöver inte alls samma skidtyck som en orginalskida för samma styförmåga !
Dock livsfarliga i skare! Det går inte att komma ifrån, jag har upplevt de på både REV, RS, IQ och PRO XR.
De är väldigt nervösa och kan när som helst bestämma sig för att ändra kör rikting tvärt i högre hastigheter och då är det inte mycket att säga emot.
Detta har även upplevts av många andra, oavsett inställningar så kunde problemet ej lösas för min del.
 

dekspjuth

Välkänd medlem
19 aug 2008
304
1
16
Piteå
Dock livsfarliga i skare! Det går inte att komma ifrån, jag har upplevt de på både REV, RS, IQ och PRO XR.
De är väldigt nervösa och kan när som helst bestämma sig för att ändra kör rikting tvärt i högre hastigheter och då är det inte mycket att säga emot.
Detta har även upplevts av många andra, oavsett inställningar så kunde problemet ej lösas för min del.

Kan hålla med litegrann där, men så nervösa är dom ju inte? inte på min iq iallfall :) ja har kört både C&A och SLP PP, och enligt mig tycker jag SLP skidan är skönare :)
 

Mikey2000

Medlem
26 jul 2005
22
0
1
Gäddede
Jag kör på ett par SLP PP skidor på bcx:n och ställde ner skidtrycket lite för dom var ganska tungstyrda på led. Men efter det
så stortrivs jag med dom både på led och i djupsnö. Har än inte upplevt nån nervositet på styrningen i skare vare sig i låg eller hög
hastighet.