Bytt vajer- får inte bensin som den ska eller?

_wille_

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
0
16
Stöde
Tjaa bytte gasvajer idag! och när jag var ut å körde sen så var man tvungen att ha ovanligt höga varv för att ha den igång kan å den vill dö om man kör upp för en slänt eller nåt annat å lika ner! Kan det vara att trottlarna inte går upp riktigt som dom ska? För jag har haft upp den lilla slangen som sitter i tanken å den kanske ska sitta FAST på lägsta punkten i tanken eller?? å när jag skulle parkera så körde jag upp nosen lite mot en snöhög så den stog lite högre med fronten å då hade jag tomgång fast lite låg å de har jag aldrig haft förut dör jag har inte ställt den kneppigt??:hmmmm:Tacksam för svar
 
R

Robin

Eftersom du tidigare frågat om vajerbyte så undrar jag om du nu efter bytet har ställt in oljepumpen och synkat förgasarna rätt?

Vad är det dessutom för skoter det handlar om? har aldrig riktigt fått klartecken om det.
 

_wille_

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
0
16
Stöde
Jaa inte riktigt med hittade inga markeringar på oljepumpen men jag ställde inte den som förtut å den får ju inte för mkt eftersom den inte rycker så jätte mycket! men jag har inte synka förgasarna riktigt men de e så ***** svårt å få bort dom stora feta plastslangarna från luftburken å då kan de spricka men jaja! å det är en ski-doo stratos 87:a
 

ankaon1

Välkänd medlem
5 jan 2006
681
8
18
57
Luleå
arcticcat.forum24.se
Tjaa bytte gasvajer idag! och när jag var ut å körde sen så var man tvungen att ha ovanligt höga varv för att ha den igång kan å den vill dö om man kör upp för en slänt eller nåt annat å lika ner! Kan det vara att trottlarna inte går upp riktigt som dom ska? För jag har haft upp den lilla slangen som sitter i tanken å den kanske ska sitta FAST på lägsta punkten i tanken eller?? å när jag skulle parkera så körde jag upp nosen lite mot en snöhög så den stog lite högre med fronten å då hade jag tomgång fast lite låg å de har jag aldrig haft förut dör jag har inte ställt den kneppigt??:hmmmm:Tacksam för svar
Inte för att vara taskig eller så, men försök tänka efter lite innan du skriver.
Det jag menar är att det är otroligt svårt att fatta vad du menar när du skriver som du tänker, och vi som läser inte har all bakgrundsfakta.

(Och sen har jag all förståelse i världen för att det finns olika typer av handikapp som gör att man har svårt att stava/skriva)
 
R

Robin

Jaa inte riktigt med hittade inga markeringar på oljepumpen men jag ställde inte den som förtut å den får ju inte för mkt eftersom den inte rycker så jätte mycket! men jag har inte synka förgasarna riktigt men de e så ***** svårt å få bort dom stora feta plastslangarna från luftburken å då kan de spricka men jaja! å det är en ski-doo stratos 87:a
Alltså du har inte ställt pumpen som den var förr? Varför inte?
Och du har inte synkat förgasarna ordentligt? Varför inte?
Det är ju inte undra på att den går som en påse nöter då.

Ställ pumpen som den var förut, om den nu var bra då.
Och synka förgasarna ordentligt.
Så ska du nog säkerligen se att den går bra igen.
 

_wille_

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
0
16
Stöde
nej jag skrev fel jag HAR ställt oljepumpen men inte synka gasarna ska gö det i helgen! Men kan det inte vara den dör lilla slangen som suger bensin i tanken som sitter lös å hoppar runt för jag har haft upp den å gjort rent den men ska den sitta fast på lägsta punkten i tanken kanske?? eller ska den bara ligga lös
 
R

Robin

Synka förgasarna. Förstår inte varför du inte gjorde det redan när du bytte vajer?

Om du kikar på stiften nu också så är säkerligen ena dyblöta och svarta eller snustorra å vita eller liknande
 

_wille_

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
0
16
Stöde
näe ungefär som dom ska! men oljepumpen är de ju inge fel på för funkar den så funkar de ju! men synka gasarna är så jobbigt att få bort dom tjocka slangarna är rädd att dom spricker men jaja