Bytt v-kitt på min sw

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Halloj alla sidewinder åkare! Så här är det att jag har bytt v-kitt på min sw jag kör nu med modshops grejer, och jag kan säga att det var mycket bättre än det förra jag körde med!! Men jag har en fundering bara.... Det klånkar till när primen slår i och när jag släpper! Om jag smyger på och av stillastående, inte när jag kör och gasar och släpper utan bara när man står stilla, gasar jag på lite när jag ska iväg så låter det inte! Så lät det inte med det andra v-kittet ,, är det bara vikterna jag hör som slår ut och in?? Mvh mr skid res
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.145
107
63
Jag gissar att du har fått för stort remspel pga byte till vikter med annan profil. Jag vet nu inte vad det ska ligga på i en Yamaha men normalt brukar vara typ 0.3-0.4mm. Tryck ner remmen ordentligt i primären samtidigt som du håller den tryckt mot innerskivan, mät då med ett bladmått mellan rem och ytterskiva.
 

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Jag gissar att du har fått för stort remspel pga byte till vikter med annan profil. Jag vet nu inte vad det ska ligga på i en Yamaha men normalt brukar vara typ 0.3-0.4mm. Tryck ner remmen ordentligt i primären samtidigt som du håller den tryckt mot innerskivan, mät då med ett bladmått mellan rem och ytterskiva.
Behövde inte skimsa något med dom andra vikterna och dom var bra aggressiva, men absolut det ska jag kolla!! Mått har jag koll på. Tack
 

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Måtten var klockers! Bytte rem så försvann det. Hade ju kört 2 säsonger med den som satt på !! Så idag blev de 3,5 mil led innan man kunde börja leka😁
 
Reactions: snötoken