Bytt till xtra10 boggie, PROBLEM fungerar ej?!

PerryMason

Aktiv medlem
15 dec 2004
70
0
6
Skellefteå
Jag blir inte klok på xtra 10 boggien.. Har monterat den på min -92 500 EFi, men den har bara 7cm fjädringsväg max men det är inte fjädring heller för den är alldeles slapp under dessa cm, så fort vinkeln tar i bakre plastklacken så är det pall. trots att jag tog bort dämparen och provade utan.

Vad är det för fel!?
 

Mad Dog

Medlem
12 jan 2005
12
0
1
Skellefteå
Bytt till xtra10 boggie, PROBLEM

Hej!
Kolla så att avståndet mellan drivaxeln och båda boggieaxlarna har rätt avstånd...alltså mät cc (centrum till centrum)måttet från drivaxel till första boggieinfästningen samt cc måttet från första till andra boggieinfästningen....
Har själv en xtra10 boggie på min -91:as 500...funkar hur bra som helst. :D
 

PerryMason

Aktiv medlem
15 dec 2004
70
0
6
Skellefteå
Jag skall riva ner boggien, är misstänksam på att det är nån led i boggien eller liknande som har skurit och inte rör sig av den anledningen. Nån som vet om övre bakre dämparfästet samma som de 2stagen sitter i ska vara ledat på axeln ?

För det är helt stumt, logiskt tycker jag att detta borde kunna röra på sig
 

PerryMason

Aktiv medlem
15 dec 2004
70
0
6
Skellefteå
Nu vet jag inte längre vad jag skall tro. Har skruvat och pillat och aldrig fattat vad som egentligen är felet. Lät bli i att skruva i 3dagar. Och nu när jag kommer dit så fungerar den bara hux flux!

Trevligt med saker som fixar sig själva ;)

Det jag kan ha gjort som måste ha påverkat den är att jag smorde upp bakreaxeln.

Får bara hoppas man inte gläder sig i onödan utan att den verkligen fungerar
 

Mad Dog

Medlem
12 jan 2005
12
0
1
Skellefteå
Det var ju bra att det löste sig till slut...men du kan ju få måttena ändå.

cc drivaxel till första infästning = 31cm
cc första till andra infästning = 58,5 cm