Det är mer än så som skiljer då det är helt olika mått på dem.ho betyder bara att den är portad från fabrik. skiljer lite mot vanliga 600 , vanliga förgasare även om de e ho
440in har väl 95-100hk men med ett smalt effektband (all effekt på toppen), gamla 600 (500ss) har runt 105hk och 600Ho har ca120hk. Rev 440 har ingen separat hastighetsmätare, utan det kan avläsas i den lilla lcd-displayen så länge det inte skakar för mycketIntressant det där med att det fanns både med fuggar och SDI,antar att det är Ski-Doo:ns insprut.Någon som har någon erfarenhet av SDI? Inte helt lätt när man e gammal cat åkareHur stor är igentligen skillnaden rent effekt mässigt På en 440 snurra och en 600 (Ja förutom att dom kramat ur cirkus 104 kus ur han) därav givet mer slitage.Vridmoment osv.Har även sett att det på annonsbilderna saknas en mätare på 440:in Vilken?Och är det alltid blandning direkt i tanken på 440:in eller finns den med separat oljeblanding?Har även funderat lite på drevningen?en som är nerdrevad 2 kugg,hur beter han sig på leden(Visst leden är bara en transport sträcka men det gör ju inget om den iaf kliver över 100 på väg till pudret
![]()
600/800cc maskiner brukar överlag vara ganska högt drevade tillsammans med en 32 eller 38mm matta och då brukar en nerdrevning vara att föredra, 440 däremot är ju så lågt drevad från fabrik och de kommer standard med 44mm mattor.Jo mecka drevning lär nog inte bli nå problem,men chassit måste vara ett 440 då stå o rikta chassie i fjällen inte är o tänka på,för spö kommer den fåMina erfarenheter av back är att den bara gräver ner sig i lössnön,funkar iofs bra på led och vid lastning.Och inget av dom två momenten roar mig direkt.Men att en 600 Sdi är soppasnål är nog något o tänka på och sen slipper man ju bestycka om vilket iofs går att åtgärda med Tempaflow eller Variflow.
Jag kanske var ute och cyklade litegrann angående automatisk bestyckning men:Jo då lär det nog bli 440 chassieNu när man under sommaren samlat på sig massa aggressioner
Det där med Bestyckningen får gärna någon utveckla,Jag va me så långt att det automatiska inte va så lämpliga i svenska fjällen.Men att man måste bestycka om en 440 har man ju varit med om men inte en 600 Ho eller vad?