Byte av handtag med hjälp av startgas?

Cribba21

Aktiv medlem
13 apr 2016
60
2
8
Sandviken
Hej.

Har läst på flera ställen att man kan använda sig av startgas när man skall på med nya handtagen på skotern. Jag vet att tryckluft är det bästa men har tyvärr ej tillgång till det, tänkte använda mig av startgas men min fundering är om det eventuellt kan göra åverkan på hantagsvärmen? Kan de bli skadat av startgasen? Köpte RSI Handtagslim också men vet inte hur den beter sig mot startgasen heller.

Tacksam för svar.
 

Brogge

Välkänd medlem
10 nov 2007
675
7
18
Lofsdalen
Kör du limmet bara så går det ganska enkelt att dra på handtagen, annars är brääkleen det jag brukar ha om jag inte har tillgång till tryckluft
 

Cribba21

Aktiv medlem
13 apr 2016
60
2
8
Sandviken
Kör du limmet bara så går det ganska enkelt att dra på handtagen, annars är brääkleen det jag brukar ha om jag inte har tillgång till tryckluft

Okej, du tror alltså de räcker att kleta på handtagen/styret och trycka dit dom? isåfall känns de smidigast =)
 
Reactions: trixa

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Hårspray modell strong är också bra monteringslim och glidmedel. Spraya på och fort dit med handtagen. Annan en gammal favvo är på med hockeytejp och sedan på med bensin på tejpen för då blir de kletigt värre och bra glid. Med den metoden behöver man inte ha bråttom och de sitter som berget efter några timmar
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
886
113
Stora Blåsjön
Hockey tejp och bromsrengörning brukar jag köra med. Sitter riktigt bra, så slipper man problemet att handtagen släpper om det kommer in fukt under.