Hej alla skotervänner.
Jag har kört renegade 1200 2013 i nu 3 år. Men är sugen på något nytt
Den går suveränt på led men lite tung för mig vid aktiv körning jag väger ca80 pannor. Vill jag köra rakt fram i en dikeskant känns det som skotern vill dra med mig ner annars underbar maskin.
Så nu till VAD skall jag då köpa istället.....?? Blir det 2 takt ändå.
Hmm... ang tillförlitligheten måste jag få fråga er som vet måste man byta kolvar o grejor på 800 e tech maskinerna. Inget för mig om jag måste pynta 120000 för en skoter o sen byta kolvar. Jag är rätt händig gällande snickerier men inte motorer
Mina ideer annars är nog på 2 takt
Renegade 800 xrs e tech
Renegade 850 xrs
Möjligtvis gammal rx1 på 4takt
Berätta gärna skillnader i upplevelsen mellan min 1200 o tex en 800 xrs och 850
Min 1200 väger 276 kg 800. Xrs 260 enl transportstyrelsen. Är det sån skillnad mellan dem??? När man kör skiljer ja bara 16 kg
Hörs så länge från borlänge
Jag har kört renegade 1200 2013 i nu 3 år. Men är sugen på något nytt
Den går suveränt på led men lite tung för mig vid aktiv körning jag väger ca80 pannor. Vill jag köra rakt fram i en dikeskant känns det som skotern vill dra med mig ner annars underbar maskin.
Så nu till VAD skall jag då köpa istället.....?? Blir det 2 takt ändå.
Hmm... ang tillförlitligheten måste jag få fråga er som vet måste man byta kolvar o grejor på 800 e tech maskinerna. Inget för mig om jag måste pynta 120000 för en skoter o sen byta kolvar. Jag är rätt händig gällande snickerier men inte motorer

Mina ideer annars är nog på 2 takt
Renegade 800 xrs e tech
Renegade 850 xrs
Möjligtvis gammal rx1 på 4takt
Berätta gärna skillnader i upplevelsen mellan min 1200 o tex en 800 xrs och 850
Min 1200 väger 276 kg 800. Xrs 260 enl transportstyrelsen. Är det sån skillnad mellan dem??? När man kör skiljer ja bara 16 kg
Hörs så länge från borlänge