Byta Mxz 700 -00 mot lynx 440 -05

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Är inne på att byta Mxzan mot en Lynx 440-05 och har sökt på forumet men inte hittat nå info om denna maskin :confused:

så om nån kan berätta lite om denna maskin för mig, lite allmänt vad man ska kolla efter och kolla på, även barndomsfel då jag vet att de var första modellen! m.m säg allt ni vet om denna maskin!

Och är de värt att byta? eller kommer jag ångra mig?

kan väll berätta lite hur jag kör så om den skulle passa min körstill:
kör mycket utanför leden, gillar att leka och även lite hopp då och då, ( tycker mxzan har för mjukt chassie för sånt..) reser och håller på, plus m.m



har planer om ett bra tag att byta motor när pengarna finns!!

upskattar all info! :ciao:// Mrballz

 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
"Har många "barnsjukdommar" dålig plast i sidokåper, spricker lätt.
Boggie och framvagnen är dem stora svagheterna som ofta spricker eller går av. men lättkörd och annars bra."

Taget från skoterbanken.
06 så ska tydligen framvagnen och plasten vara fixad. Boggien har jag nog aldrig hört att är dålig?
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
"Har många "barnsjukdommar" dålig plast i sidokåper, spricker lätt.
Boggie och framvagnen är dem stora svagheterna som ofta spricker eller går av. men lättkörd och annars bra."

Taget från skoterbanken.
06 så ska tydligen framvagnen och plasten vara fixad. Boggien har jag nog aldrig hört att är dålig?

okej då vet jag.

vet dock inge info om den så! är de inte samma "nästan" samma boggie som i rave 01-04? eller har jag fel, dom ser ganska lika ut!

behöver mer info!
 

TyskeNPro

Välkänd medlem
28 jun 2008
462
0
16
Arjeplog
Det är RCG 2 boggien i REVO maskiner om jag inte missminner mig. Men har då inte sett någon skillnad på min RCG 2 mot en RCG 1 boggie..
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag har hört att framvagnen är rena kinderäggs kvalitén. Många har alltså bytt till -06ans framvagn