Byta kylare på M-serie

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Nån här som bytt den främre kylaren på en M-serie skoter, jag misstänker att det är hål på min och den måste ju då bytas, så det jag undrar är hur mycket jobb det är att byta den? Måste man lyfta ur motorn eller går det att byta den underifrån så att säga?
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Tyvärr är den en del av chassiet och går inte att byta.


Det är inte klämmorna på slangen 12 som läcker då? tydligen gör den det på polarens M7'a
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Ja det var ju inga bra nyheter... :/
Jag har skotern inne i verkstan på upptining just nu, så imorgon vet jag nog bättre vart det läcker någonstans.
 

agge1

Medlem
15 apr 2006
34
0
1
Göteborg
Jag lyckades få en felaktig bult som jag drog i till fästet till bygeln bak till min crossfire 800 -07.
Tråkiga var bara att den gick rätt igenom kylarröret.
Alltså siffra 1,2,3 typ. På skissen ovanför. Hur löser man detta?
såg också att gummiskylten där det står crossfire täcker popnitarna.
Helt otroligt!! Måste man alltså borra ut alla popnitar samt köpa nytt gummiskydd för att byta bakre kylaren?
Varför har man popnit istället för bult? Är det en viktfråga eller? Annars kunde man ju lika gärna satt bult nu när man byter allt så är det ju lättare om nåt skulle hända i framtiden.

Riktigt less på skiten.......
 

Okeido

Aktiv medlem
15 mar 2009
84
0
6
Har du bytt den då MrMunken? Har även jag fått ett kylarläkage på min HCR 2011 väldigt märkligt tömde bara allt jävla kylarvatten på släpet när jag körde upp den. Har inte kört in i något alls sista tiden bara "fiskört" dock var det väldigt varmt samt skotern spann lite när jag körde upp den på släpet i snö/grus.... Borde fan inte gå att göra hål i främre kylaren med det??
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Har du bytt den då MrMunken? Har även jag fått ett kylarläkage på min HCR 2011 väldigt märkligt tömde bara allt jävla kylarvatten på släpet när jag körde upp den. Har inte kört in i något alls sista tiden bara "fiskört" dock var det väldigt varmt samt skotern spann lite när jag körde upp den på släpet i snö/grus.... Borde fan inte gå att göra hål i främre kylaren med det??
Se om du ser skada från yttre påverkan i deneller om den "bara" är sprucken.
Är det spricka borde du kunna ta det på garanti förhoppningsvis...