byta bort nygamla assaulten mot brp ?

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Känner mig sådär nöjd med mina 25 mil på assaulten. hade gått 215 när jag köpte den om det stämmer. på denna tiden har jag fått justera tps och något annat vid service. Sedan en avgastempgivare å komplett kedjehus med allt innanmäte riktat oljepumpsskruven som jag råkat vrida till vid justering. Remmen som fransa kan jag ju inte riktigt klaga på då jag inte vet hur länge den suttit. I vilket fall så funderar jag om jag vågar ha kvar min 13s assault rmk längre eller om jag får kosta på mig att byta mot nyare summit.. tittat på 14-16 mest men dom börjar väl kunna få sina problem dom också. Vet inte mening med min tråd egentligen. ville bara få ur mig lite. Byta bort eller hålla tummarna (eller högertummen) ?Är min första "långmaskin" och den är riktigt rolig när den inte krånglar..
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Jag hade inte bytt bort den, inga dåliga maskiner du kikar på iofs. Men har du nu bytt och justerat det du nämner borde den ju hålla ihop ett tag. Kostar dessutom en slant att byta.
Kör den säsongen ut iaf, är du sedan fortfarande missnöjd så får du väl fundera ett varv till kring byte av maskin.
 
Reactions: trixa

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Jag hade inte bytt bort den, inga dåliga maskiner du kikar på iofs. Men har du nu bytt och justerat det du nämner borde den ju hålla ihop ett tag. Kostar dessutom en slant att byta.
Kör den säsongen ut iaf, är du sedan fortfarande missnöjd så får du väl fundera ett varv till kring byte av maskin.
jo det är slanten som svider mest. Lagt ut den på blocket i ren förtvivlan och fått förslag på byte mot en 13 summit med 400 mil på mätaren. Anledningen till förtvivlan kan ligga mycket i att jag fick en cysta ovanför röven just innan första fjällresan så var inte långt bort å bli hemma och skuren med sjukskrivning som följd. Med rädsla för första å sista körningen i år så fick det kosta vad de kosta ville å laga kedjehuset så drog ner den till gäddede från blåsjön så sgt lappa ihop det där med delar dom hade liggandes + en avgastempgivare med den nätta räkningen på 13.000
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Mycket på en gång med andra ord...

även om bytet är lockande så är väl inte brp 800 heller utan sina brister och med 400mil på mätaren så börjar det kanske rackla där med snart om inget är gjort. Du vet ju vad du har och vad som är gjort på den. Tror nog att du sitter säkert (om än jävligt ömt?) På din maskin.
 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Hösten 2012 hade jag tänkt köpa en ny skoter, men råkade ut för en hjärnhinneinflammation.
Så det blev inget skoterköp, utan tänkte avvakta tills jag blev frisk.
5 år senare, så är jag fortfarande väldigt sjuk.
Kan ändats köra korta turer när huvudet tillåter.
Hade jag hunnit köpa en ny skoter som stått i garaget, hade jag nog hunnit bli galen och helt bankrutt.
Så mitt tips operera dig först, och avvakta med skoterbyte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Polaris switchback 600
2005