Byta boggiedämpare på ZL -99

Patrik_Tjernstrom

Välkänd medlem
3 feb 2008
128
0
6
33
Sundsvall
Tja, funderar om det är värt att köpa en begagnad boggie från ZR -99 och sätta den på min ZL -99, eftersom att jag tycker att boggien är alldeles för mjuk plus att dämparna/fjädrarna förmodligen är rätt slitna. Är det verkligen värt att köpa en boggie med begagnade fox dämpare eller finns det ett bättre sätt att få hårdare och bättre dämpning?
 

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
om boggien är jätte sliten så ja då är det värt att byta till zr boggien men det enda som skiljer sig mellan zr och zl boggien är dämparna så försök att hitta ett par fox dämpare.
 

Patrik_Tjernstrom

Välkänd medlem
3 feb 2008
128
0
6
33
Sundsvall
okej, vad tror ni om att byta till lite billigare dämpare t.ex. snopro? nån som har nån erfarenhet av dom? sen undrar jag om fjädrarna ? tror ni att dom behövs bytas?
 

ZL_600

Välkänd medlem
Ingen mening att köpa budgetdämpare. Gjorde själv det misstaget och dom blev slut väldigt fort. så nu köpte jag engans istället. Försök som sagt att leta ett par begagnade fox. Fjädrarna brukar man inte behöva byta, men det beror ju på hur långt skotern gått och hur den är använd. En av mina fjädrar gick av nu efter 1200-1300mil så dom har ändå hållit länge tycker jag.