Bygga styrhöjare

Revoman

Medlem
31 jul 2004
8
0
1
45
falun
Är det svårt att bygga en hemmagjord styrhöjare och vad ska man andvända för material?
 

Formula_Z

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
Sundsvall/Vemdalen
Om du har en skiddo rev som kostar en hel del så kan du nog köpa en styrhöjare tycker jag iaf.vette fan vad det kan vara för material.hade också tänkt att göra en höjare
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Nej, det är lätt!

Att bygga en höjare är inte alls svårt, jag hade sån tur att farsan kunde få tag på aluminium-bitar på jobbet och då var det bara att borra hål genom dom...
Hade dom först på en SRV och med lite justeringar så passade dom på wildcat:en jag hade också.

Men dom här enklaste höjarna är ju så billiga att det inte är värt att göra en själv om man inte gör det just för sakens skull, eller om man vill ha ett speciellt utseende...
Dom man köper är ju oftast snyggare än det man snickrar ihop själv också måste man räkna in att längre skruvar måste köpas även om man gör höjaren själv.

Så här ser mina ut:
 

Attachments

Revoman

Medlem
31 jul 2004
8
0
1
45
falun
Okej men material och verktyg o bult har jag på jobet =) så då är det inte så svårt då. Fattas bara skotern då=) Nån som vet måtten på en 2 tums höjare till en REV -04 ?
henkew skrev:
Att bygga en höjare är inte alls svårt, jag hade sån tur att farsan kunde få tag på aluminium-bitar på jobbet och då var det bara att borra hål genom dom...
Hade dom först på en SRV och med lite justeringar så passade dom på wildcat:en jag hade också.

Men dom här enklaste höjarna är ju så billiga att det inte är värt att göra en själv om man inte gör det just för sakens skull, eller om man vill ha ett speciellt utseende...
Dom man köper är ju oftast snyggare än det man snickrar ihop själv också måste man räkna in att längre skruvar måste köpas även om man gör höjaren själv.

Så här ser mina ut:
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Revoman skrev:
Nån som vet måtten på en 2 tums höjare till en REV -04 ?
Hmm få se, jag skulle slänga en gissning på nånstans runt 2 tum? ;)

(Okej, förlåt förlåt, men klockan är midnatt å jag kunde inte låta bli) :D

Jag hjälper väl till och säger att Revoman vill veta måtten mellan bulthålen.