Bygga skoterlyft!

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Tjena nu har jag bestämt mig för att försöka bygga skoterlyft som jag kan använda på vintern, sommarn och när jag skruvar i skotern!

Det som är planen är att jag ska börja med en trebent pallbock och svetsa fast en durkplåts platta under fötterna så den blir stadigare och sedan svetsa på ett förlängt stödben från ett gammalt släp med en krok som den bakre lyftbågen hänger på.

Ungefär såhär hade jag tänkt att det skulle se ut! rött = svetsfogar

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Sådan har ja funderat på länge men aldrig hitta nån bild eller ritning det blir ju bra bekvämt lycka till
du är inte ensam! har funderat på det här i några månader men nu är jag less på att hålla på och bängla för att ställa upp skotern på mitt nuvarande stöd vilket är två brädor på 70cm vardera som sitter ihop med hjälp av två andra små brädor mellan dom

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
du är inte ensam! har funderat på det här i några månader men nu är jag less på att hålla på och bängla för att ställa upp skotern på mitt nuvarande stöd vilket är två brädor på 70cm vardera som sitter ihop med hjälp av två andra små brädor mellan dom
Hävstångsvarianten är enkelt och bra annars.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Attachments

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Hävstångsvarianten är enkelt och bra annars.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Jag kan tänka mig att den är det men ville bygga nått eget... får ibland sånahär byggryck som jag kallar dom där jag från ingenstans beger mig ut i garaget och bara bygger saker xD

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Hur gick det med skoterlyften..? Håller på med en själv nu..
Vad ska man använda för domkraft/stödben?
Skicka gärna bilder!!

Conjacken

Välkänd medlem
11 feb 2010
140
0
6
Någon som har en bra ritning på hur man ska bygga en sådan skoterlyft som hallebjork menar?
Eller tips/ förslag på vilket material man ska använda