bygga skoter

HerrSjögren

Välkänd medlem
17 nov 2006
452
0
16
Sundsvall/ Matfors
jag har funderat lite på om man skulle ge sig på ett skoterbygge..nu säger jag inte att jag ska göra det men det jag undrar är hur mycket det skulle kosta?
och vad man ska ta som man utgår efter,ett vanligt chassie eller om man ska bygga ett eget?

men som sagt bara tankar ...:)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
jag har också funderat på att bygga en egen skoter. Har börjat skissa lite smått och jag tror jag kommer börja testa lite olika lösningar till sommaren.

Då blir det egen tunnel, egen bulk, egen framvagn, egen dyna. Och "resten" får man väll ta från nån annan skoter.

A-armar blir det iallafall, väldigt simpelt att tillverka. Samt tunneln är inte heller allt för svårt, Men att få en stabil / hålbar bulk kan bli lite kruxigt tror jag, men det får tiden utvisa.

Sen blir det kedjehus från en puma skulle jag tro, då dom är VÄLDIGT långa (=bra attackvinkel).

Ska se om jag hittar skisserna jag har på datan (har mest på papper) så ska ja ladda upp dom.
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
bygg ingen alls de rekomenderar jag jonas ,de kommer gå åt helvete för dej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hahaaahh,,hoppas vi säljer wilden nu imorn :D