Bygga om dyna eller pall!

_wille_

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
0
16
Stöde
Tjenaa nu är man tillbax på detta forum när vintern är på väg! Men jag vill ha kortare dyna eller pall på min everest! Men hur kortar man dynan om det ska bli bra då? Ge mycket tips på dynor å pallar, det ska inte kosta så jätte mycket. // MVH _wille_
 
B

Buktholmen

men gör en egen :) jag ska kanske göra en egen :ciao:
 
Last edited:

motor ålle

Välkänd medlem
26 nov 2006
266
0
16
Ö-VIK
hålller på med en pall till xlv:en:D bara böja lite rör hit och dit sen svetsa här och där sen slänga ett tyg över:) eller kapar du dynan längst bak och klär om den
 

_wille_

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
0
16
Stöde
Jaa men hur ser dynan ut inutti i då? Om jag skär bort bakredelen på dynan hur gör jag så inte all stoppning åker ur, klär man bara om den då eller??
 

_wille_

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
0
16
Stöde
Jaa jag vill bara korta den!:D Också en annan fråga jag hade tänkt bygga egen styrhöjare men jag vill ha styret justerbart hör gör jag för att få till det??
 

Noname

Aktiv medlem
25 aug 2008
72
0
6
Genom att lite stiligt kapa av den så kort som du vill ha den och sedan klä den med lämpligt material igen. Skoterdynor är oftast gjorda av skumgummi och som alla vet är skumgummi rätt kompakt och förlorar varken form eller något annat när t.ex dynöverdraget tas av. Du bör alltså inte likna det med att kapa en dunkudde på mitten, att någon stoppning skulle rammla "ut" är rätt osanolikt om du nu inte har en dunkudde som dyna alltså.
 
R

Robin

Därefter sprättar du bara upp några sömmar längst bak och syr om en bit utav tyget så blire bra..
 

Noname

Aktiv medlem
25 aug 2008
72
0
6
Beror såklart på hur mycket stoppning du använder och även utformningen på pallen. Men de skotrar jag har testat som har haft en pall monterad har vart otroligt osköna att köra längre sträckor då en pall inte är byggd för att sitta på. Langar du mycket ssg o.s.v så bör du kanske ha en pall annars tycker jag att du ska köra vidare med vanlig dyna.