Bygga eget

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Har fått tag på ett ski doo mxz chassi från 02 och tänkte bygga ihop den med grejer från lite olika skotrar.Tänkte höra om det är nån här som gjort det och har lite tips?Är det dyrare än att köpa en komplett skoter om man får tag på billiga delar.?passar t.ex polaris boggie på ski doo==?tacksam för svar.
 

Freestylefreak

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
35
ö-vik
www.fmx.se
jag tycker det är kul som fan! men det blir dyrare än va man tänkt sig från början,, men det är lätt värt de =) å att få på en polaris boggie blir nog inga problem! du får väll bara göra nya fästen å passa in den..
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
Ser att det hänt lite mer på ditt projekt Freestylefreak...har du fått tag i nån motor? Är det tänkt att du ska använda den skotern till freestyle eller?

Är det dyrare än att köpa en komplett skoter om man får tag på billiga delar.?
Ja det säger väl igentligen sig själv...eller?! Beror ju helt enkelt på hur billigt du får delarna! Bara räkna på vad allt borde kosta genom att kolla på skrotar och annonser...åsså som Freestylefreak säger blir det nog dyrare...så slå på ett par kronor så vet du ca hur mycket det kanske kommer kosta. :D
 

Freestylefreak

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
35
ö-vik
www.fmx.se
är det du stefan gidlund som är zTeve?? :D
ja e Peter från fors you know ;)
ja ska inte ha skotern till freestyle utan bara för lite bus åkning..
nån motor har jag inte hittat heller.. ;p

//Peter
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
Ja änt de liks så säj.. :D
Jo visst e de jag...och visst visste jag att det var du som va du! :p

Hoppas du får tag på en motor snart då....för om en vecka är det en halvmeter snö...minst!! ....eller...humm....
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Om du inte är riktgi bra på meka kommer ddet nog inte gå, men annars så blird et nog halvdant.

Det verkar som om du inte kan så jätte mcyket, eftersom en vanlig skoterförare borde vet att det är motten som gäller påolika boggies.