Buskörning i Odensala

Jbf94

Välkänd medlem
27 jan 2009
268
0
16
Östersund
Jodå det är det :p det kan väll inte hända nått med dom där sakerna när dom är under snön? Tycker dom överreagerar

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Gillar hur de använder klipp från ren bankörning som snygga mellansekvenser.
Blir ju fundersam på om de inte försöker illustrera hur de tänker sig att denna skändning ägde rum, snygg touch liksom...

Pizzaaugust

Välkänd medlem
31 okt 2009
148
0
6
Östersund
Skulle själv ha tänkt att det är som vilken äng som helst. Leden går ju väldigt nära där ner mot storsjön va? Hur är det med skyltar där då?
Sportfältet känns som en annan grej. Där är det riktigt skyltat osv. Tror det har mer med okunnande att göra än för att förstöra.

Jbf94

Välkänd medlem
27 jan 2009
268
0
16
Östersund
Har inte sett skoterförbud skyltar runt om ängen, så det är väl inte alla som vet att man inte får köra där.

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
om jag ska va helt ärlig så har skoter folket inte alla givetvis blivit dåligare på att följa lagarna. Här i östersund är det skoterförbud utom på lederna ska det verkligen vara så svårt att följa dom reglerna själv lastar jag alltid skotern på släpet o kör dom 400-550 är inte säker hur långt det är till leden ibland känns det dock som man är den ände som gör det lättast är väl att alla följer reglerna om skoterförbud dock tror jag inte att det kommer att hända

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
o ja jag har sett förbuds skyltarna svårt att missa folk stuntar dock i dom har själv sett dom mer eller mindre köra över dom kanske dom är blind vad vet jag:hmmmm:

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
jo visst är det så va bara för någon dag sedan man såg några som tog skotern till torvalla cenrum o gick in o handla blev lite förvånad minst sagt

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
nej känns faktiskt inte så roligt att somliga håller på så har kört skoter i många år både privat o i jobbet har varit (skoterguide) man börjar att förstå varför det är så många som är emot skoteråkning när folk kör inne i centrum har det gått förlångt

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
I måndags körde det förbi en Lynx av nyare årsmodell utanför min arbetsplats i centrala Luleå. Han körde helt oblygt efter gatan ner mot Södra Hamnområdet. Dessutom gick det jävligt brett i kurvorna, om man säger så. Han smög inte direkt.

Man slutar aldrig förvånas...

Greeken

Välkänd medlem
27 feb 2008
228
0
16
Östersund, Sweden
Jag bor cirka 100m från dom där kullarna, brukar själv köra längs med den ängen när jag ska ut till leden. Vet med 99% säkerhet vilka som har gjort det, ska prata med dom sen idag, IDIOTER.

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Tycker det är bedrövligt att dessa individer som inte kan bete sig utan måste hitta på jävluskap. Förstör för alla oss andra som försöker hålla oss inom lagar och förordningar så att det ska kunna bli färre regleringar av områden. Men när nåt sånt här händer då kommer det bara medföra fler förbudsområden.

Måste till hårdare böter och straff för de som håller på med denna typ av vandalism.

Vänta med körkortet 5år, alt bli av med de om de är i den åldern. Samt indraget skoterkort om de har de, annars vänta med de 5 år. Även böter.

Blir så fruktansvärt förbannad på dessa personer!

Greeken

Välkänd medlem
27 feb 2008
228
0
16
Östersund, Sweden
Saken är att dessa personer har kört där enbart för att leka. Det finns en oplogad gångväg 30m bredvid, jag har blivit stoppad flera gånger av personer med hundar som tackar en för att man packar snön på gångvägen.
Jag vet vart dom bor och leden ligger åt andra hållet för dom. Bara ren idioti att köra sådär.
Blir så sjukt less för detta förstör mycket för mig, kommer bli släpvagn till leden närmaste veckorna tills detta lugnat ner sig.

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Tycker det är bedrövligt att dessa individer som inte kan bete sig utan måste hitta på jävluskap. Förstör för alla oss andra som försöker hålla oss inom lagar och förordningar så att det ska kunna bli färre regleringar av områden. Men när nåt sånt här händer då kommer det bara medföra fler förbudsområden.

Måste till hårdare böter och straff för de som håller på med denna typ av vandalism.

Vänta med körkortet 5år, alt bli av med de om de är i den åldern. Samt indraget skoterkort om de har de, annars vänta med de 5 år. Även böter.

Blir så fruktansvärt förbannad på dessa personer!
10 års fängelse eller mer! Avrättning mitt inne i centrum när vi så är på gång?!

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
när jag åkte förbi där i förrgår så stod det en röd polaris iq och en snowboard åkare! dom hade byggt ett hopp intill "hästen" och skulle förmodligen hoppa över den!.. Detta var 20:30 på kvällen