Burkrem

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Nu är det så att jag ska byta till crosstyre på skotern, och jag skulle gärna vilja ha burkremmen som sitter på orginalstyret på det nya styret så frågan lyder.

Är det någon som har ett bra tips på hur man kan fästa den? Den är ju fastskruvad i orginalstyret så det är ju inga problem att få lös den, däremot att få fast den vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Så om någon har ett bra tips så hör av er!
 

Floyden

Välkänd medlem
13 jan 2005
162
0
6
41
örnsköldsvik
SkoterMannen skrev:
Allvarligt, kan man inte skruva ska man inte, hur svårt är det att komma på nått själv då? ta sånadära "klammer" med 2 öron som man har när man drar koppar rör i taket me, eller nått linkande, det är inte svårt om du tänkter efter ! eller gör en ny egen rem av en vattenslang och en wire bit? det går på 1000 olika sätt.
inge illa menat..
En del av meningen med ett forum är i min mening att man skal kunna ställa frågor och utbyta erfarenheter och dylikt. Om en person ställer en fråga så ska man inte behöva få en total sågning till svar! Tycker att det var en seriös fråga som definivt förtjänar ett seriöst svar. Skärpning skotermannen....
 

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
du kan ju köpa ett styre med fågelpinne. sen så skruvar du fast burkremmen i hålen där fågel pinnen sitter fast. Sen så har jag läst på nåt forum att man kan ta bort pinnen, om man fyller styret med fogskum för att hålla det styvt och då har du ju fästerna där pinnen satt att skruva burkremmen i. ;)
 

Johanfredrik

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Polaris

Hallo Errrnst !
En til her som forsøker å være seriøs på disse sidene , synd enkelte ikke ser verdien i det . Bestillte et kit forrige vinter da det ikke var montert originalt på min 500 sks , der fulgte det med klemfester i alu . Regner med at du ken skaffe disse hos forhandler uten større problem .
Snart føre igjen - klør i kroppen !!!
 

Johanfredrik

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Heisann .
Har dessverre ingen bilder på det , men se for deg to klemmer - en over og en under med ører på begge sider , låses av med bolt / mutter i framkant og med styrebøyla / mutter i bakkant . Kan minne litt om toppklemma på en styrhøyare om du forstår hva jeg mener ?!