Bultar till gripper skidor!

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Hejsan, var för några dagar sedan och köpte ett par "Gripper" skidor (original på nyare rmk) Till min RMK edge -02. Har hört att dom skulle passa "bolt on" så jag slog till.

När jag skulle montera dit dom så gick allt bra, tills jag skulle trycka in bulten, den var för kort... Har varit runt på olika ställen och letat utan lyckat resultat, dom har även sagt att det är en otroligt sällsynt gänga på den..?

Om det är någon som har/vet var man kan köpa ett par bultar till mina skidor så skulle jag vara väldigt tacksam!

MVH Lukas
 

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
Jag åkte till åf i stan och sa att jag skulle ha bult till mina gripper skidor. Så han beställde för dom hade inte hemma, fick dom en vecka senare.. ca 100kr styck tror jag
 

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Okej tack för hjälpen, ska gå och höra med närmaste Återförsäljare.

Edit: om någon vet något annat ställe dom finns att köpas på så vill jag gärna veta!, Tacksam för alla svar!
 
Last edited:

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Går ju att byta till vanliga M10 bultar också.
Men då måste du givetvis borra ur (alternativt byta ut) bussningen i skidbenet.
 

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Ja fast det är ju lite onödigt då man måste börja borra i skidorna också då.. men tack iallafall! Finns det något ställe på internet som säljer? Har letat utan lyckat resultat..
 

SmittenX

Välkänd medlem
10 nov 2009
342
0
16
Överkalix
Du behöver inte borra i skiderna eftersom polaris har mm gänga nu på det mesta så antingen svarva en ny bussning eller borra den ! :)
 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Kolla Laitis Boden.
Om den en 9,5 mm grovlek, så bör det vara en 3/8-unc, är det fin gäng så är det 3/8-unf.
Har inte Boden hemma, så borde nästan någon filial (Luleå/Piteå /Skellefteå )ha det.
Och det skickas en del mellan filialerna.