Brist på 144" mountain eftermarknadsmattor?

Nissejacke

Medlem
6 jan 2009
19
2
3
Skellefteå
Hej.
Jag har en Polaris RMK 800 2001 som har en lite sliten matta.
Jag har letat vad jag tycker överallt för att hitta en ny till vettigt pris men hittar ingen. En ny original matta skulle gå på ca 12000+moms.

Är det ett medvetet val av tillverkarna att inte göra eftermarknadsmattor till dessa mountainmaskiner? Vad jag vet finns det en hel del mountainmaskiner med den här längden på mattan. Min t.ex. 2002-2005 edge RMK hade väl också 144" som tillval, nya rmk har det, summit har det.

Antingen gäller det att punga ut för att få original och ha kvar mina 51mm kammar eller så blir det att gå ner på 44mm kammar som då kostar runt 7500:- på stenmarks.

I dagsläget så ska jag köra på min nuvarande matta och hoppas på att den håller hela vintern.

Tacksam för svar.

/Jakob
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Tack så jättemycket för dina länkar. Det är ju utmärkta priser, ifall frakten inte är så dyr det vill säga.


Tack igen!


/Jakob
Frakten är rätt dyr, verkar ligga runt 175-200$ samt moms måste man ändå kalkylera in och se om det är värt det. Har man tur slipper man momsen men det är ju mer ett plus oftast... Dock ett jävligt skönt plus på dyra saker :)