bredbandslambda förslag?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
885
113
Stora Blåsjön
Här har du ett safe riktvärde:
Sen på wot kan man närma sig 12.5 också om man håller koll på kolvar & tändstift.

 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Jajjemensan fick med allt och det var avsevärt bättre kablage på detta paket än det gamla jag hade. Angående afr värde.. Wot 12,5? Vill man köra med fetare mellanregister?
Inledningsvist får du inte lita på mätaren kör en fullgasrepa på max 11 och kolla om stiften är lite mörka. Om de är det törs du snåla ner till 12 och tillslut ev 12,5 kan funka om inte stiften blir för ljusa stanna på 12 om du är osäker på färgerna på stiften (full gas max varvtal). Min Thundercat kan jag köra 12,5 på full gas över 8500varv med perfekt färg på stiften Oboyfärg. Askers afr karta är bra precis som jag ställt in min katt och de ger perfekt färg i hela registret.
 

Zipota

Aktiv medlem
26 mar 2016
70
1
8
34
Sweden
Inledningsvist får du inte lita på mätaren kör en fullgasrepa på max 11 och kolla om stiften är lite mörka. Om de är det törs du snåla ner till 12 och tillslut ev 12,5 kan funka om inte stiften blir för ljusa stanna på 12 om du är osäker på färgerna på stiften (full gas max varvtal). Min Thundercat kan jag köra 12,5 på full gas över 8500varv med perfekt färg på stiften Oboyfärg. Askers afr karta är bra precis som jag ställt in min katt och de ger perfekt färg i hela registret.
Tack för tips. Förhoppningsvis kan man dra några premiärrepor om några veckor.