Bredare billiga skidor till Powder Extreme?

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
714
79
28
Norderåsen
Har en Powder Extreme och de har ju löjligt smala skidor (5,5" om jag inte minns fel), speciellt med tanka på dess vikt. Nu är det så att min skoterbudget tog slut redan förra vintern (en del haverier) så därför letar jag efter billiga bättre begagnade skidor som är lite bredare.

Vilka katter hade bredare skidor original som man ev kan hitta billigt begagnat?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
1m serien använde sig utav parabolic skidor, funkar rätt okey. Smala på mitten, breda fram och bak. Sitter på Mountaincat modellerna (00-05) har jag för mig.

Finns även de nyare bearcat skidorna, i stort sett samma skida som parabolic, men utan "midjan" som dessa hade. Bearcat skidorna är altså bred över hela skidan och inte bara bak och fram som 1M skidan var.

Annars är det väll många som säljer sina orginal M5/M6/M7/M8/M1000 skidor för att byta till CA pro eller SLP powder pros.

Ett par orginal från en nyare M lär ju trotts allt vara en uppgradering för din maskin.
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
714
79
28
Norderåsen
Vad jag har läst om parabolic så kastar de upp himla mycket snö, i ansiktet, och det vill man ju inte ha. Bearcat kanske vore något, 8" skadar inte.

Hur breda är original M* skidorna?
 

Psyknallen

Välkänd medlem
8 sept 2010
102
0
6
Gävle
Skiljer sig inte fästena på skidorna mellan modellerna? Har en F7 och är lite sugen på att slänga dit ett par bredare då original är rätt smala.