Bra skoterförsäkring

Demo

Medlem
29 feb 2008
10
0
1
Hej är det någon som vet ett bra / billigt försäkringsbolag att försäkra skotern i ?
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
billigt är inte alltid bäst när olyckan är framme ,det är inte kul att bli ifråga satt när grejorna har blivit skrot eller stulet ,värt att tänka på

mina erfarenheter är att trygghansa/holmia ,länsförsäkringar har för mycket misstänksamma FD poliser anställda ,först blir man kränkt av tjuv*****rna sedan av försäkrings bolaget ,awsome.de kanske bör gå en kurs i vett o etikett..:bootyshake:
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Jag har länsförsäkringar, billigt, och bra på pappret. Får väl se om man får spanska inkvisitionen efter sig om det händer något. Fast då får handläggaren inkassera en livförsäkring :evil:
 

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Dina försäkringar hade lägsta premien för min rave 800:eek: MEN en självrisk för vagnskada på horribla 10lök:eviltongue:
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
jag har trygg-hansa

tycker det är superbra att man kan betala försäkring utefter hur skotern används. Om skotern är avställd så behöver jag inte betala trafikdelen utan bara stöld mm. Dessutom kostar det mindre att försäkra skotern off-season
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
jag har trygg-hansa

tycker det är superbra att man kan betala försäkring utefter hur skotern används. Om skotern är avställd så behöver jag inte betala trafikdelen utan bara stöld mm. Dessutom kostar det mindre att försäkra skotern off-season
Det är väl inte fel att säga att det kostar mindre att försäkra den off-season, men det döljer sig lite under det:
Ett fyrtydligande på det är att det FETT mycket dyrare att försäkra den on-season. Det är ju typ 70% av helsårsföräkringen de ska ha för 3-4 månader.
Grymt lurad blev jag när jag fick första fakturan från TH. Tog försäkringen i maj förra året och de sa då att försäkringen skulle vara 10500:-. De ville att jag skulle pynta 6700:- av detta under Feb-April.

Att man sedan skulle betala annat än avställningsförsäkring när den är försäkrad låter ju inte riktigt smart...
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
avställd 18kr/mån - täcker brand, stöld, mm = garageförsäkring

betalar ca 5500 för helåret, ca 800 kr/mån under säsong = helförsäkring.

skotern är ju bara påställd när den används. jag kör bara på helgerna, så veckorna kostar ju knappt nånting. totalt gissar jag att jag betalar ca 3000 / år på försäkring. Inget annat bolag är i närheten.

sen vet jag inte vad du menar med sista raden, fattar inte vad du är ute efter?
 
D

Deleted member 9532

avställd 18kr/mån - täcker brand, stöld, mm = garageförsäkring

betalar ca 5500 för helåret, ca 800 kr/mån under säsong = helförsäkring.

skotern är ju bara påställd när den används. jag kör bara på helgerna, så veckorna kostar ju knappt nånting. totalt gissar jag att jag betalar ca 3000 / år på försäkring. Inget annat bolag är i närheten.

sen vet jag inte vad du menar med sista raden, fattar inte vad du är ute efter?
Ställer du av och på varje helg? Även fast vägverket har börjat med 50kr i avgift? Det kan väl inte löna sig?
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
folksam 1600 i månaden för helförsäkring ca 200/mån när den e avställd ,men hitills så har alltid folksam vart ok att ha att göra med när olyckan varit framme,och det värde sätter jag.

och som ni alla vet så kostar det att ha kul :eek:
 

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Efter STORA besvär med länsförsäkringar efter skada (har nu tvistat i 8 år and counting) och fått bråka med folk(s)kam efter en garagebrand då min "fullföräkrade" veteranbil fick stora skador (har man bilen totalt helförsäkrad ska det inte vara nåt snack, dessutom berodde branden på slarv av en i garaget bredvid mitt, vilket både bradkår och polisrapport bekräftade), så rekomenderar jag absolut inget av dessa, Trygg hansa har dessutom den billigaste försäkringen på 4 av mina bilar samt skotern och har varit bra att göra med vid skador, så i nuläget är det det enda bra o billiga bolag jag kan rekomendera, jag sparar nu in lite drygt 9500 skr per år med exakt likvärdiga försäkringar som jag hadde i folksam.
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Pite ortens försäkringsbolag är svinbillig.
Har båda mina skotrar där.
Tjejen har sin där och hon betalar 300 i trafik PER ÅR
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
sj så har jag tennant via skoterklubben bet ca 220:- i mån för halvförs och är bra försäkringsbolag at ha att göra med fick delar stulna från skotern och var aldrig några problem att få ut nya delar
 

Granvåg

Medlem
28 jan 2008
20
0
1
Sollefteå
Jag slår gärna ett slag för Dina försäkringar (gamla sockenbolagen)
Halvförsäkrade nyss min 59:a för 274:- helår... Fruns BigPipe -98 kostar runt 1500:- helår/halvförsäkrad i samma bolag
 

Mr Börtnan

Aktiv medlem
30 jan 2008
66
0
6
Dina försäkringar är vettiga. Dessutom så är det hög avgift för vagnskadan om olyckan skulle var framme vilket är vetigt tycker jag. Dey borde göra att fler kör lite lugnare på ställen där man inte behöver vara ball.
 

Racegubbe

Välkänd medlem
28 okt 2006
114
0
6
Ångermanland
Har Nordea som bank och dom har ett försäkringsbolag som heter Vesta(Danskt) ,dom är det billigast av alla jag kollat,F7:a -06 4350kr helår hel mxz 700-00 ca 1500 helår ,halv Sen har jag gjort så här att efter säsong (säljer) jag skotern till tjejen eller annan nära stående,och får tillbaka försäkrings pengarna och skriver tillbaks den sen och tar en garage försäkring ,fick tillbaks 4000 kr förra året helt ok,vad ska dom göra? BILLIGAST:evil:
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Själv kör jag med snofedförsäkringen den är ansluten till Tennant försäkring en del av dom pengar jag betalar in går tillbaka till klubbarna till olika prodjekt det gynnar oss alla.
 
E

ejwbegysv

Folksam - Ställer av den när den inte brukas... dyras sett på helår men billigast sett på de få gångerna den är påställd..