Bra skoter för lite pengar

dennis_f

Välkänd medlem
1 jan 2000
122
0
6
Piteå Sverige
Man får ju inte köra om man e 14 =), men om man fick det kanske en Yamaha SRV skulle passa bra. Billiga delar som finns i överflöd och rätt så driftsäker, om man blandar i ordentligt med olja och kollar skicket på fläkt och fläktrem ofta.
 

phazer 480

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
ja men en ski-doo everest kankse det är ju en säker skoter så är det bra skoter för lite pengnar
o det är ju ingen framvang eller boggi men det är en bra första skoter.
men jag ska sälja min så du kanske är intresaead av att köpa den//
 

phazer 480

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
kolla på blocket efter "everest i toppen skick " så finns det mer info där o priset kan duskuderas
 
B

bra skoter

håller med föregående vänta 2 år köp sen en polaris indy sport 87-89 340 med lagom hästar för en nybörjare och bra fjädring(för åldern) fås nog för 8-10 tusen
 

Attachments

Robert

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
inte är jag nybörjare på skoter.
har kört skoter sen jag var 3 år.. vi har alltid haft skoter i familjen men nu söker jag en egen skoter ... fattar ni?
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Om jag skulle vara du så skulle nog jag satsa på en lite äldre Phazer. En riktig slitvarg som går väldigt fint.
Man behöver inte ha mera att köra med när man är 14 år.
 

Dr Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
Arctic-Cat Cougar/El tigre -87 tom -89 får du för 10000 eller mindre efter lite ev prutmån.

Tex:
http://www2.blocket.se/view/2178749.htm?l=0&c=1&city=0

http://www2.blocket.se/view/2216965.htm?l=0&c=1&city=0

Eller kanske en äldre Indy Trail (odödlig motor).


 

skoter2

Rookie sledder
1 jan 2000
6
0
0
saksamma hur länge du kört, är de 16 så är de. Kan tyckas löjligt, men de är stor skillnad i beetende på en 14 och 16 åring, om än de finns en mängd som borde vänta till 50 också:)
 

Dr Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
Vettet sitter inte i åldern! Det finns många i min sk vuxna ålder som ligger efter 5 åringar i beteende på skotern. Tydliga förbudsskyltar spelar ingen roll, så fort det finns en åker eller skogsplantering med lössnö så ska dom dit.
Eller att köra 120-130 efter smala skoterleder med dålig sikt..!

Jag vet att JAG hade mer vett än så även när jag var 12-14 år, och det tror jag även att han som startade denna tråd har.
 

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
Om du läst bättre har d efram gått i mitt inläg också! men generelt har en äldre person mer eftertänksamhet, men visst utan tag finns absolut! och i den ålder kan skillnanden vara stor, men gränsen måste dras någonstans och man kan inte utvärdera enskilda fall. Du vet väl om att inga föräkringar gäller om du åker fast och att du kan få probelm med lämlighetsintyget till körkortet, dessutom har dina föräldrar ansvar när du inte är myndig.
 

dorben

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Hörnefors Sverige
men om man är 16 och tagit skoterkortet har man gått igenom en kurs och kan mer än en 14 åring.. även om kursen igentligen är lite tam, men nåt vettigt får man höra.
 

vemedu

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
mlg swe
Visit site
Om du sparar pengar nu tills du e 16 år och får ta förarbevis så kanske du får dejj en fin skoter =)) du får åka på fassans skoter tills dess =))
 
H

H:K

Tillexempel en Yamaha Phazer,Den är både rolig och lättkörd,men det bästa av allt driftsäkrare maskin i liknande årsmodeller får man leta efter!}>
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
vänta till våren i alla fall. då är dom billigare.


..............................
Kör hårt, livet är kort.