Bra skoter för 20-25?

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
Tänkte köpa mig en skoter snart runt 20-25..vad ska man satsa på?

Ska mest åka brevid leden så måste gå skapligt i snö och ska tåla att köras hårt med...Fast det blir väll en hel del ledåkning också så den måste funka bra även där...förslag?
 

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
en hårdkörd arctic har alltid sprickor i bulken, även dom som flesta som är finkörda, iaf runt 98-00 och nitarna har också tendens att lossna.

så satsa på nå annat märke om du frågar mig :)
 

Burren

Välkänd medlem
14 apr 2008
110
0
6
33
Gävle
en hårdkörd arctic har alltid sprickor i bulken, även dom som flesta som är finkörda, iaf runt 98-00 och nitarna har också tendens att lossna.

så satsa på nå annat märke om du frågar mig :)
Tro inte på sånt där dravel frenell, ta till dig tipsen om modellerna, men lyssna inte på sånt där bullshit. Okej många arcticcatar kanske har sprickor i bulken, men långt ifrån alla.
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Själv kör jag en yamaha v-max xtc 600. den går väldigt billigt och bra, hänger lätt på polarna med edge mm.
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
En mxz 600 -99 är en mycket fin skoter. Går att få för de pengarna nu för tiden också! Jag skulle satsat på en sån
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
Annars man kanske ska vänta tills nästa år och köpa en lite dyrare skoter då och köpa nån billig phazer eller nått och åka på i vinter..Blev svårt nu:S
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Jag som la ut bild på min här ovan har inte haft mycket problem. Mycket skruva å många tusenlappar har gått åt men då har jag hoppat av dämpare i boggie kört in i stubbar och vikt trailingarmar och kört in i en tall å kvaddat framvagnen. hade inget av det hänt hade jag haft en jävligt billig skoter. Å en sån sak kan ju hända med vilken skoter som helst. EXTREMT driftsäker är den också. Satsa på en v-max 600, jag lovar dig du kommer inte ångra dig! Här har du min i originalutförande, utan crosshuv,styrhöjjare och handkåpor.
 
Last edited: