Det är en GRYM maskin. Tål vad som helst, (stålchassie), driftsäker Rotax 536 (521cc), ca 74hk, hygglig orginalfjädring, även om bättre dämpare är att föredra då orginalarna börjar ha gjort sitt (efter 18 år).
Det finns enligt mig bara 2 nackdelar. Den är tung att lyfta i (stålchassie) och den har för liten tank. Tar inte mer soppa än andra, men med dagens mått mätt är dom ca 24 liter den rymmer lite för lite.
Det finns en f-a-n-t-a-s-t-i-s-k tråd på detta forum, där framförallt GLS-gurun 2stroke lärt sveriges GLS-ägare allt som är värt att veta om dessa maskiner. Lägg ett par timmar i den tråden så vet du allt om den maskinen.
Förövrigt kan jag säga att maskinen inte upplevs så tung som den faktiskt är vid körning. "Bara" då man fastnar. :bawling:
Jag har stuga 4,5 mil från mina föräldrar, där min GLS "bor". Jag kör den sträckan på ca 45 minuter, och det är GROPIG DÅLIG J-A SKITLED mer än halva vägen. Resten är älv-is. Då kan du själv räkna ut hur maskinen klarar hård körning... Jag har iofs Engans i boggien och öhlinare fram, men ändå... Håller samma tempo som mina polare med nya Dragon's och REV:ar!
Rekommenderas starkt. Men fastna inte. Om du ska smyga i ospårad terräng är det
fel maskin. Då kan du istället se mitt tidigare tips i denna tråd.
Den ultimata GLS-tråden, GLS, the one and only:
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=11871&highlight=gls