bra Köp en zr 600 efi?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Läs det han har skrivit först. "Funderar på att köpa en zr 600 efi -98 är det ett bra köp?"

Jag har hört att en av barnsjukdomarna på den modellen är statorn.
Senast redigerad av Gällan den 2008-10-10 klockan 15:10.....

Det är ett bra köp, dock brukar insprutningen rackla
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Är det inte på -98an som statorn krånglade?
Korrekt.
Annars är det ju en maskin av äldra snitt, där det mesta är gjort i gjutjärn - så det är kvalitet! =)
Fotstegen brukar ge vika, och det ser bara för taskigt ut... Kan då, med fördel, montera ett sånt där fotstegslistalurör som man slår på bakifrån.
 

Gällan

Medlem
10 okt 2008
48
0
1
Järpen/Jättendal
tack för tipsen jag har hittat en för 10 000kr som går och är i bra skick de ända är att den går som den vore kall hela tiden men går på Översnö i Järpen så kan fixa till det ganska lätt pratat me mina lärare och dom sa att de inte skulle vara nå större problem att fixa den:p och de e ny stator på den:p
 

Gällan

Medlem
10 okt 2008
48
0
1
Järpen/Jättendal
ja ska få upp den till järpen imorrn och i övermorrn ska ja ta den till skolan och fixa till den är så sugen på snö så de finns inte kan typ inte titta på skoter filmer länktar så till snön och man ser åreskutan därifrån ja bor och de e snö där:p
 

sallex13

Välkänd medlem
7 okt 2008
202
0
16
31
njurunda
du har gjort ett bra köp zr 600 efi går som ett skott och är snygg och det är bra fjädring fiins inte mkt negatift med den skotern:D