Bra åkning sökes i dalarna&härjedalen.

ume2

Aktiv medlem
4 nov 2009
66
0
6
Alfta
Tjena!
Tänkte vidga vyerna lite i vinter så därför söker jag tips på områden med bra åkning i Dala&Härjedalsfjällen. Har testat Funäsdalenområdet å gilla det skarpt dock skulle de va kul med större/mer områden för friåkning.
Så var ska jag åka?
Alla tips mottages tacksamt
Gärna via pm
MVH/Magnus
 

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Blandad åkning kan du också hitta i Malung-Sälen området, fjäll och berg att bryta runt bland träden i, stora myrar för fin puderåkning.
 

haugell

Aktiv medlem
2 jan 2006
50
0
1
Bollnäs / Oslo
Jag passerar ett ställe som heter Lisskogen (2.5mil söder om malung) när jag åker mellan Norge och Sverige och där är det myrar så långt ögat kan se. Kollar man på gulasidornas karta så ser man även där att det är fullt med myrar. Lisskogsåsen kan man söka på för att hitta dit. Finns en stor rastplats där man kan parkera bil med släp.
Jag har aldrig åkt där men jag skulle vilja testa! :)
 

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Jag passerar ett ställe som heter Lisskogen (2.5mil söder om malung) när jag åker mellan Norge och Sverige och där är det myrar så långt ögat kan se. Kollar man på gulasidornas karta så ser man även där att det är fullt med myrar. Lisskogsåsen kan man söka på för att hitta dit. Finns en stor rastplats där man kan parkera bil med släp.
Jag har aldrig åkt där men jag skulle vilja testa! :)
Det är underbart stället att åka på, om du väljer att åka led kan du komma till Sälen mm. Jag åker mycket friåkning norr om Lisskogsåsen pga. alla stora härliga myrar omgiven av härliga berg med skogsåka. Hör av dig om du vill ha sällskap när du ska dit och åka.