bränslepump?

Ruben-64

Medlem
27 dec 2013
6
0
1
Hej gott folk, är ny på detta forum och behöver lite tips.
har lite krångel med att starta min Ski Doo Formula MXZ 386 årmod -93, den startar och går så länge jag sprutar i lite start gas, ser i slangar till förgasarna att det kommer bränsle men med luft däremellan, så länge jag är beredd med gas så går den, funderar på om bränsle pumpen är kass, är det någon som vet hur pumpen är kopplad till alla slangar? pumpen sitter mitt under motorn verkar det som, funderar på att skaffa ny pump men sätta den på ett annat ställe, maskinen funkade fint vid en mindre flytt i somras.
är tacksam för alla tips. Ruben-64

Ruben-64

Medlem
27 dec 2013
6
0
1
antar att jag är på rätt spår iaf då ingen kommer med tips, en annan fråga, är det någon som vet hur jag kopplar en ny pump? 1 in, 2 ut vet jag, men var på motorn kopplas vakumslangen?(gärna en bild) eller vad den nu heter, tänkte skaffa ny pump och montera på ett annat ställe, pumpen som finns sitter under motorn och är svår åtkomlig med mina feta händer, tänkte låta gamla pumpen sitta kvar även om den kommer vara ur bruk. tacksam för svar. Ruben-64.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
ta bort både pump och förgasare, gör rent ALLT och byt ut soppan.
jag lovar att det kommer funka sen

Ruben-64

Medlem
27 dec 2013
6
0
1
ta bort både pump och förgasare, gör rent ALLT och byt ut soppan.
jag lovar att det kommer funka sen
du hade helt rätt, tappade ur allt ur tanken, blåste även med tryckluft i tanken, fick ur en del vatten, lät sedan ca 3lit ren bensin rinna igenom tanken, då jag inte kom åt att ta bort bränslepumpen så provade jag att blåsa med luft genom bensin slangen, spruta nog ut bra med skit ur slangarna som ska sitta på förgasarna, blåste sedan förgasarna, lite start gas då systemet va tomt sen gick den, ska syna primer pumpen senare då jag tror att den är kass, hur som helst så är det liv i maskinen nu.