Bränslepump, hjälp!

KiNGKW

Medlem
27 nov 2012
18
0
1
Dalarna
Hej!

Har stoppat i en motor ifrån en polaris Indy 500 sks i min Indy 400, har förgasarkonverterat den med förgasarna ifrån 400an.

Nu till problemet.. har ju en membranpump(?) orginal i 400an, och 500 sks'en har elpump.. Vart ifrån får jag vaccumet till membranpumpen? Eller måste jag köra med elpump?

Om jag ska köra med elpump, måste jag ha ett batteri?

Tacksam för svar!
 

KiNGKW

Medlem
27 nov 2012
18
0
1
Dalarna
Tjena!

Indy 400an är en 88a.
500a motorn är jag inte säker på årsmodell, har för mig att det var en 92a.
 

KiNGKW

Medlem
27 nov 2012
18
0
1
Dalarna
Ska ju gå en vaccum slang ifrån blocket till pumpen, finns dock ingenstans att sätta vaccumslangen på 500a motorn (Vad jag har sett). Någon som varit med om liknande problem och har en lösning? Är helt ny på skotrar..
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Ta vacum från blocket i första hand , men hittar du ingen utg så ta från insuget. Typ borra in en nippel i insuget mellan förgasare och cylinder eller i förgasarens halls (efter trottel). Jag är inte helt 100% säker att det funkar på ett kolvstyrt insug som du har men med lite tur räcker pulsningen för att röra pumpmembranet. Om det vore en reedventilsmotor så funkar det lika bra att ta ut vacum bakom reedventiler som från block.

Om det inte funkar får du borra hål in till vevhus och sätta i ett rör.
 

KiNGKW

Medlem
27 nov 2012
18
0
1
Dalarna
Ta vacum från blocket i första hand , men hittar du ingen utg så ta från insuget. Typ borra in en nippel i insuget mellan förgasare och cylinder eller i förgasarens halls (efter trottel). Jag är inte helt 100% säker att det funkar på ett kolvstyrt insug som du har men med lite tur räcker pulsningen för att röra pumpmembranet. Om det vore en reedventilsmotor så funkar det lika bra att ta ut vacum bakom reedventiler som från block.

Om det inte funkar får du borra hål in till vevhus och sätta i ett rör.
Tack för tipset!

Vill dock helst inte borra! :/ Finns det något annat alternativ? Kanske använda sig av en elpump? fick med pumpen ifrån 500 sksen, dock är boxen paj så det var därför vi böt till vanliga förgasare.
 
Last edited: