Bränslepump F7?

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
är på jakt efter en bränslepump till en F7:a, någon som vet vilka modeller som har samma pump och är det någon som har en över till salu?

Mvh Emil
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Alla medarctics 700a tordes väll fungera:)
Provat liva upp den som är trasig?
Prova kör han baklänges och regör den noggrant, brukar göra susen:)
 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
inte konstaterat att det är den som är felet än utan ska iväg och kika på den nu. läs igenom en massa trådar med f7or som har samma fel och det värkar kunna vara lite olika problem. Men som jag läst om soppa pumpen så ska den hålla ett tryck av minst 43 p.s.i och antar att det är samma tryck vid tomgång som fullgas.

Problemet jag har med min är att den inte vill varva ur riktigt å känns som den missar att tända (" böar")så trodde först det var tändspolen men när jag läst runt lite värkar det vara soppapumpen som är orsaken. Såg även att ena stiftet efter sista turen i helgen var bra ljust så antar att det är nått med bränslet. spridarna gjordes ren å testades förra året så tror inte att det är nån av dom.

Tycker även att jag kan höra ett vinande från nått ibland då jag stänger av den och det låter precis som en soppapump som man eftermonterar på diverse sportbilar. Så återkommer med besked efter kvällens skruvning.
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Rengör apv portarna när du ändå är på gång då det ändå går så snabbt:)
Men gör aom du tänkt och kolla om den får nog med soppa.
Tyvärr så är bränslepumpen jäkulst dyr och kostar ca 2500 tusen...
 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
Ja en ny pump kostar 5k +moms ;) men såg nu att på tomgång så låg trycket på 2 bar bara. Men tyckte den inte gick dåligt så ska testa lite till innan :)
 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
Efter att kollat nu ikväll så låg det med första mätaren på 2 bar och sen bytte vi til en annan som visade 2,25 - 2,5 bar. Men provkörde och dem gick bra då hela tiden så tror fortfarande att det kan vara nått med pumpen då jag inte hörde det vinande ljudet idag.

Och i början så fungerade spv:n som vanligt med på slutet så hade ena porten fastnat uppe så ska göra ren dom någon dag framöver nu så får man se hur den går sen.
 

enberg_187

Välkänd medlem
18 sept 2008
346
0
16
Min bränsle pump började "låta/surra" mkt mer förra vintern kom lite då och då.

Här i slutet så han man köra 5min innan den började leva om och blev rätt slö och vela som slockna när man tryckte full gas. Provade byta bränsle regulatorn men blev ingen skillnad men med ny pump så blev det bra.


Wallbro gsc 404 heter pumpen som sitter i tanken betydligt billigare att beställa en pump från nätet (ca 1000kr)
Hos åf kostar den 5424:- till en m7 -05

Mvh.
 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
tackar för den infon. köpte en idag från ådalen med 1 års garanti så får se ifall den funkar idag annars får jag leta rätt på en på nätet.
 

ludwig.å

Välkänd medlem
14 jul 2013
106
0
6
Jag köpte min bränslepump på blocket och fick hem den idag till min f6 -05
Kostade mig 1000 för den.
Pumpen på skotern surrar på tomgång då man hör lite till och från.
Någon som aning hur jag ska byta eftersom den sitter i tanken.
Måste jag bort med tanken för att byta?
Tacksam för svar!
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
skruva lös muttrarna på utsidan och dra isär strömförsörjningen , sen är det bara att plocka ut pumpen från tanken , ( förutsatt att du får ner armarna i det gigantiska tanklocket )