Bränslematarproblem på Yamaha ET 340

rafael

Medlem
19 nov 2010
24
0
1
Ekenäs, Finland
Hej ! Bränsleslangen kom löst på min Yamaha ET 340. Tycker att jag fick allt i
skick men den startar endast på supen. Kom att tänka att borde jag ha fyllt förgasaren för den tömdes säkert.
Har denna snöskoter bränslepump. Det har den väl. Kan det ha något med det att göra.

Någon som har något förslag? Tack på förhand.
 

Gabriella82

Välkänd medlem
3 nov 2006
418
0
16
Blås i tanken är ett mycket bra knep om de stått ett tag. För pumpen orkar inte dra i sig soppan själv när det är tomt i alla ledningarna. Det räcker med att sätta munnen till bränsle påfyllningen så det blir tätt och blåsa. Blir ju för visso mycket svårt om man har snörstart. Men detta funkade på min fyrtaktare utan snörstart :)
 

rafael

Medlem
19 nov 2010
24
0
1
Ekenäs, Finland
Hej och tack också för ditt förslag att blåsa i tanken. Det hjälpte att få igång den. Som du säger så tycks inte pumpen orka börja. Eller sedan
Var det något slag av luftbubbla. En kunnig person var med och han var mäkta förvånad över att det kunde hjälpa att blåsa i tanken men det gjorde det.

Varmt tack nu till er båda!
 

Gabriella82

Välkänd medlem
3 nov 2006
418
0
16
Hej och tack också för ditt förslag att blåsa i tanken. Det hjälpte att få igång den. Som du säger så tycks inte pumpen orka börja. Eller sedan
Var det något slag av luftbubbla. En kunnig person var med och han var mäkta förvånad över att det kunde hjälpa att blåsa i tanken men det gjorde det.

Varmt tack nu till er båda!
Jag var ute för samma problem med min Yamaha RS Venture 4-taktare. Och han ville inte gå igång så jag ringde yamaha Service och de förklarade att det var detta jag skulle börja prova med och då gick den igång som ingenting.