Hej, vad rekomenderade generalagenten för oktan på dessa motorer?
Jag vet att de flesta kör på 98 oktan men den lokala macken har bara 95 så jag undrar om jag kan köra på 95 som den är, om inte; räcker det med att slå i oktanbooster eller måste jag börja tanka 98 i dunkar?
Funderar även om någon kör på V-power och om det ger någon vinst?
Har ingen aning om motorn är orörd eller ej...
Ska kolla igenom i sommar hur de ser ut och om den är orörd blir det åtminstone en 1,5 graders tändkil samt eventuellt minska på soppan(lite skeptisk).
Har försökt att söka på forumet för att slippa ställa denna fråga igen(om den ställts vilket jag är övertygad om) men har inte hittat något bra svar.
Mvh Erland
Jag vet att de flesta kör på 98 oktan men den lokala macken har bara 95 så jag undrar om jag kan köra på 95 som den är, om inte; räcker det med att slå i oktanbooster eller måste jag börja tanka 98 i dunkar?
Funderar även om någon kör på V-power och om det ger någon vinst?
Har ingen aning om motorn är orörd eller ej...
Ska kolla igenom i sommar hur de ser ut och om den är orörd blir det åtminstone en 1,5 graders tändkil samt eventuellt minska på soppan(lite skeptisk).
Har försökt att söka på forumet för att slippa ställa denna fråga igen(om den ställts vilket jag är övertygad om) men har inte hittat något bra svar.
Mvh Erland