Bränslefel?

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Hej! jag undrar vad som kan vara fel på min rotax 503:a? det är så att motorn går igång när man primar men sen är det som att förgasarna inte "suger" efter bränslet. vad kan vara fel? förgasarna eller bräslepump?? Mvh/patrik

R

rotax=)

det är vakum i tanken jag tror nog.min kompis hade sammma problem som du men vi blåste i en slang så fick den bränsle och gick hur fint som helst.kolla om du hittar nån sån slang dära vi luftburken typ som går till tanken:p

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Jag har två blizzards och ena går fint. jag testade blåsa allt jag orkade från bränsleslangen som går från tanken till pumpen. Gick knappt blåsa. men på skotern som det är fel på gick det att blåsa hur lätt somhelst och luften jag blåste for ut endast genom en luftslang från ena förgasaren men inte på den andra. kollat alla slangar och allting är tätt. kan vara då? membranen på pumpen? vart finns dom att köpa. Tack för alla svar! /patrik

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Nu är problemet löst. kollade soppapumpen och membranen där såg bra ut. tog och rengjorde förgasarna och kollade packningarna och allt såg bra ut. sen gick skotern hur fint somhelst. tack för alla svar!

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Jo! den ligger ute nu! men ska ta bort den igen. efter byte av drivhjul och nerdrevning och 25 mm matta gick den så otroligt mycket bättre. axxet är förvånadsvärt mycket bättre och jag verkar inte ha tappat sååå mycket toppfart. enda man måste hålla koll på är att varven inte överstiger 8500. annars kan det gå illa! :p