Bränsleförbrukning Renegade -04

Jungen

Medlem
29 apr 2008
22
0
1
Östersund
Hejsan!
Jag har en fråga kring bränsleförbrukningnen på Renegade 600 -04. Enligt skoterbanken, här på snowmobile, ligger bränsleförbrukningen på 2,8. Ligger den så högt? ´På skoterbanken står det att -05:eek:rna drar 1,7. Var det så att SDImotorn kom -05? Det skiljer ju 1 liter milen!

Kan någon som har eller har haft en Renegade -04 berätta lite om bränsleförbrukningen?

MVH Magnus

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Uppgifterna på skoterbanken kan du ta med en nypa salt. För att komma ner i 1,7 med sdi ska man köra ganska så lugnt... annars drar det lätt iväg över 2 liter. Skulle tippa på att det skiljer knappa halvlitern mellan dom...

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Hejsan!
Jag har en fråga kring bränsleförbrukningnen på Renegade 600 -04. Enligt skoterbanken, här på snowmobile, ligger bränsleförbrukningen på 2,8. Ligger den så högt? ´På skoterbanken står det att -05:eek:rna drar 1,7. Var det så att SDImotorn kom -05? Det skiljer ju 1 liter milen!

Kan någon som har eller har haft en Renegade -04 berätta lite om bränsleförbrukningen?

MVH Magnus

Det beror ju på före m.m... Kör man på hård led i "se på naturen fart" så drar skotern säkert ganska lite... men kör i puder hela tiden så kommer den dra mycket mer.

asyvan

Välkänd medlem
3 feb 2009
160
0
6
Matfors
Hejsan!

MVH Magnus
Jo, Renegade 600HO -04 har förgasare och fick inte SDI förrän -05. Om det sänker förbrukningen eller inte vet jag inte. Men min Renegade drar nog runt 2.5. Tror mycket beror på hur man kör givetvis, men min Renegade 600HO går orent vid låga varv (ca 4500rpm) vilket tydligen skall vara ett välkänt "problem" på dessa.