bränsleförb. summit 1000 -05

kurtti

Välkänd medlem
31 aug 2005
109
5
18
Gällivare
Hej, har nyss köpt en beggad summit 1000 -05 med ca 90 mil på mätaren. tycker den är jävligt törstig, 3,32 lit milen vid lugn körning. alla uppdateringar är gjorda. skulle vara kul att höra andra ägares erfarenheter.
 

JEB

Ny medlem
13 mar 2006
2
0
1
Ligger runt 1.7 med renegaden (ofta under, ner mot 1.5), och då är det inte någon fiskörning, så din förbrukning låter ganska hög tycker jag. Förvisso mer matta att driva runt, men dubbla förbrukningen låter mycket...
Du har uppdaterat ECUn också?
 

svartakatten

Välkänd medlem
27 sept 2004
257
1
18
Luleå
3.3/mil låter mycket. Blinkar "checkengine" lampan ?Den kan ju gå i "safe mode".Min z-05 drog 2liter/mil blandad körning. Testade inte soppaförbr efter slöåkning....tyvärr. Oftast blinkade min checkenginelampa som en discolampa....då drog soppaförbrukningen iväg.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Har den varit inne på service? När farsan köpte sin summit 600sdi så drog den nå grymt med soppa (5l/mil) de första milen och ganska mycket ända till servicen. Dom måste ju ha gjort någon inställning så den tar mkt soppa från början för att vara på den säkra sidan och för en bra inkörning, och sen ändrat någonting. För efter så drog den ju nästan ingenting.