bränsle förbrukning lynx

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
undrar vad en lynx rave 800 03 drar fall det är någon som har/haft en sådan snömoppe

medans jag är igång så ska jag passa på att fråga vart man får tag på fot förstärkare till samma maskin:hmmmm:
 

Forsman

Välkänd medlem
9 nov 2007
422
1
16
Skellefteå
Står på skoterbanken: "Genomsnittlig upplevd bränsleförbrukning: Blandad körning: 1.7"
Detta kan ju inte stämma för fem öre?
2.4 på 800 SP.

Skoterbanken är inte att lita på. :s

Mellan 2 och 3 liter milen "blandad körning" har jag hört själv!
 

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
tackar synd bara att det inte stog några mått ........
mina fotsteg är ju böjda som Faen så skulle behöva ha ett par som går nästan enda ut

tunnelförstärkare vars sitter dom?
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Den drar ungefär 2-4 liter/milen

Ang. fotstegsförstärkningarna så är dom värdelös på alla lynx med evo chassiet, då dom bara går till hälften ut på fotstegen. Dom äldre med raka fotsteg är lite enklare att få till. På min -01 klippte jag till en 3mm aluplåt och popnitade fast under fotstegen, sen slog jag dit kantlister i alu (halkskydd för fotsteg på stenmarks) för lite mer fäste och stadga. Vart riktigt bra faktiskt.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Om du kommer in på industri något veckan efter lovet och pratar med Örjan elr Leif så kan vi nog fixa ett par till dig :) Vi har kört ut nåra prov bitar till en Enduro -03 förra veckan och dom passar nog på din oxå. Men som sagt så måste du prata med Örjan elr Leif först.
 

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
Om du kommer in på industri något veckan efter lovet och pratar med Örjan elr Leif så kan vi nog fixa ett par till dig :) Vi har kört ut nåra prov bitar till en Enduro -03 förra veckan och dom passar nog på din oxå. Men som sagt så måste du prata med Örjan elr Leif först.

okay det hördes Jävligt intressant ska prata med örjan!
 

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
Sitter ju fotstegsförstärkare original på års 2003?

ja jo det gör det med dom går bara halv vägs ut ... så jag tycker att dom är helv värdelösa

min fotsteg är böjda som bara den så ska trycka upp dom och sätta dit några som går hela vägen ut;)
 

Forsman

Välkänd medlem
9 nov 2007
422
1
16
Skellefteå
Funderar staaaarkt på att göra egna!

Visst ersätter man los originales då, ja? Blir ju som svårt att sätta ovanpå.