Bränsle eller givare?

26 sept 2019
8
0
1
30
Sverige
Tja.. har en polaris switchback assault 800, -12. Dog när jag var ute och åkte, va som att jag fick soppa torsk. Drog hem den till garaget, kika gnista osv. Drog igång den så starta den och stod och gick 10 min, klädde på mig o h skulle ut och åka igen så dog den 20m ifrån huset.. vad kan felet vara?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
799
113
Kramfors
Prova öppna tanklocket så den inte bygger vacum pga fel på avluftning.
Steg 2 är att de kan va gashängsbrytaren som skojas med dig. Prova värma gasblocket där denna givare sitter du ser vart kablarna går in. Spruta även in isproppslösande dörrlåsolja som man brukar ha till billås ,spruta in bakom där tumgasens låspinne sitter för där innanför är de en liten plastpigg som jobbar mot tumgasen. Där kan man i bästa fall få in lite låsolja, vräk på och värm så mycket du vågar.
De går tjuvkoppla bort gashängsbrytaren men då måste du fixa en motstånd på¨6,8-7 ohm OBS "K" ohm. De motåndet sätter du bara in i kontakten under huven ,följ bara gashängsbrytarsladden från gasblocket så hittar du rätt kontakt.
Gashängsbrytarna kan gå sönder på flera sätt
Ex om den bara går på tomg kan man trycka in piggen i gashängsbrytaren och limma fast den så, alt tejpa in den.
De kan även bli fel så motorn endast går från lite gas och till full gas men inte på tomg. De har jag ingen koll på om de går fuska sig förbi.
Nu är de såklart inte säkert de är gashängaren men inte omöligt.