Brände upp skotern!

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Vi får ta det lungt ett tag för det var några skriverier om att Albin's och hans kompis försäkringsbolag ev. skulle gå in med hälften var.

 

Hasse1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
46
0
0
Man kan ju bara hoppas.

Du som känner honom, hälsa från oss alla som skriver här på skoterleden. Samt hälsa även till killen som blev skadad. Hoppas att de hinner åka skoter igen innan snön försvinner.
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Hur gammal var killen som gjorde denna bragd.
Jag skickade ett mail igår till skoterleden och ställde frågan om att öppna ett 90 konto för sånna här bragder.
Hoppas att det blir något svar det vore kul om det kunnde bli nått av detta. En fjäder i hatten till skoterleden i sånna fall.
 

Magnus1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
71
0
0
Mycket bra gjort, hade man verkligen tänkt på det själv ?
-> http://www.oea.se/lokalt/1864.html
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
mkt bra gjort! Man undrar ändå om det är sant att han var lugn hela tiden, om han skar upp sin kompis jacka med kniv och satte eld på skotern... men man vet ju inte om det gått att lösa på annat sätt..
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
och med min inneboende skeptiska ådra luktar det försäkringsbedrägeri lång väg
varför tänder han inte på kompisens skoter ?
var killen som kraschat verkligen så illa ute att just att han tände eld på sin skoter räddade livet på kompisen denna dimmiga kväll efter dom käkat en pizza i grannbyn ????? det är väldigt lätt att tycka si eller så i denna hjärtefråga men försäkringsbolaget har sina regler att följa
är väldigt skeptisk till att han räddade livet på killen genom denna handling , han kanske minskade lidandet med en par kvartar o det är väll iof bra vackert det men som sagt jag är skeptisk
men o andra sidan var jag inte med heller och skulle säkert skänka en 20 lapp jag med bara för den goda sakens skull
 
F

Funderare

Bedrägeri var också min första tanke, men om man tänker efter så var det väl ganska så logiskt att han tände på sin egen skoter och inte sin kompis maskin, för han kunde ju inte fråga honom om lov.
Sedan så hade väl räddningspersonalen bett honom göra upp en eld för att dom lättare skulle hitta dit.


 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
aha !!!!! ja då var genast saken i ett annat läge , då tycker jag som dom övriga att killen ska få ut en likvärdig maskin