Köpte ett par boyesen RAD81A-2 till min renegade 800 -02, eftersom orginal gummina var slut.
Inga större prb att montera dit förutom att de var kosmiskt tajta att kränga på förgasarna, de ger ett solitt intryck och rekommenderas.
Problemet har uppstått nu i efterhand, efter långvarigt max gaspådrag för att sen "ta om" så tappar motorn effekt bröllar en stund innan den sätter fart igen. Inga prb i skogen där den känns piggare och har bättre respons, men på dom stora vidderna när man öppnar för fullt...
-Svågern trodde det var variator rellaterat (ned vxl) så de revs men förutom en liten slitning på en ramp så verkar de i bra skick.
-Hade just bytt tanklock så en minimalt liten men dock möjlig förklaring var tryckfel i tanken, vilket kollades.
-Stiften ser fina ut "nougatbruna".
Det kan väl inte vara så att jag måste bestycka om den efter det att jag bytt korgarna ?
Börja få slut på billiga lösningar...
Inga större prb att montera dit förutom att de var kosmiskt tajta att kränga på förgasarna, de ger ett solitt intryck och rekommenderas.
Problemet har uppstått nu i efterhand, efter långvarigt max gaspådrag för att sen "ta om" så tappar motorn effekt bröllar en stund innan den sätter fart igen. Inga prb i skogen där den känns piggare och har bättre respons, men på dom stora vidderna när man öppnar för fullt...
-Svågern trodde det var variator rellaterat (ned vxl) så de revs men förutom en liten slitning på en ramp så verkar de i bra skick.
-Hade just bytt tanklock så en minimalt liten men dock möjlig förklaring var tryckfel i tanken, vilket kollades.
-Stiften ser fina ut "nougatbruna".
Det kan väl inte vara så att jag måste bestycka om den efter det att jag bytt korgarna ?
Börja få slut på billiga lösningar...
Last edited: