Boyesen läppar på orginal reeds

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Nån som har prova det?

Min orginal läppar såg sina sista dagar och ekonomin tillät inte nya boyesen reeds eller v force 3.. Men såg att det fanns boyesen läppar att köpa till OEM reeds. Och det har jag beställt från USA nu. Nån som har prova det? Det stod att det skulle vara i princip samma sak som kompletta boyesen reeds.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Nån som har prova det?

Min orginal läppar såg sina sista dagar och ekonomin tillät inte nya boyesen reeds eller v force 3.. Men såg att det fanns boyesen läppar att köpa till OEM reeds. Och det har jag beställt från USA nu. Nån som har prova det? Det stod att det skulle vara i princip samma sak som kompletta boyesen reeds.

Det är bra reeds. Om man orkar porta ur sina org korgar så ger dom lika bra snurr som boyesen radvalve. . Men även rakt av montage blir bättre än org läppar, Man kan få ändra lite i bestyckningen ,,byta lågfart är inte ovanligt eller höja sänka nålen. brukar följa med en beskrivning ang bestyckning och om du ska montera bort reedstopparna eller inte. Hoppas du får montera bort reedstopparna,,läs instruktionen noga ang detta!!

För att få ur allt från reedsen så kollar man den med avgastempmätare (men inget måste för hållbarheten!!
 

proxmogge

Aktiv medlem
24 jun 2009
81
0
6
strömsund
Har kört power reeds på min pro xr 800 och dem gav nog något bättre respons, ger nog ungefär lika bra som v force 3 för det kör jag nu och kan nog inte känna så stor skillnad på dem. Så dem är nog bra för sin lilla peng. Och du kommer nog inte behöva pilla nått med bestyckningen.
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Det är bra reeds. Om man orkar porta ur sina org korgar så ger dom lika bra snurr som boyesen radvalve. . Men även rakt av montage blir bättre än org läppar, Man kan få ändra lite i bestyckningen ,,byta lågfart är inte ovanligt eller höja sänka nålen. brukar följa med en beskrivning ang bestyckning och om du ska montera bort reedstopparna eller inte. Hoppas du får montera bort reedstopparna,,läs instruktionen noga ang detta!!

För att få ur allt från reedsen så kollar man den med avgastempmätare (men inget måste för hållbarheten!!
Fan det låter juh suveränt :) Då har jag gjort ett bra köp med andra ord då. Ja jag ska kolla bruksanvisningen noga och inte exprimentera nå på egen hand. Då kan dom juh gå av och det är juh inte kul..

Har kört power reeds på min pro xr 800 och dem gav nog något bättre respons, ger nog ungefär lika bra som v force 3 för det kör jag nu och kan nog inte känna så stor skillnad på dem. Så dem är nog bra för sin lilla peng. Och du kommer nog inte behöva pilla nått med bestyckningen.
Ja som sagt så är väl nästan allt bättre än orginal. och nya orginal läppar skulle kosta 1000:- och jag fick boyesen läppar för 800 inkl frakt från usa :)

Ska oxå beställa..vart beställde du?
Ebay :) Min bästa vän.

Men det va den här butiken iaf: http://www.woodwardspecialties.com/index.htm
 

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
Joo jag hittade där med men han kunde inte frakta till Sverige.. pm usern är du snall:)

Eccoes: 1195:- då skiljer de 500:- mot staterna =)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
För snubbar som inte orkar läsa instruktionerna eller är analfalbet /blida så kan jag ge en bra led tråd vad som gäller reedstopp eller utan.


Om små plåtbleck/rimsor följer med Boyesen sattsen så ska man plocka väck stopparna och dessa plåtar funkar då som brickor för att inte skada reedsen från skruvarna.