Hallojsan i sommarvärmen!
Själv har jag krupit in i garaget och myser.
Håller på att sätta ihop motorn till min Ski Doo GT 600 01:a efter totalrenovering. Men jag blev lite konfunderad då jag läste papperen
som följde med de smidda Wisecokolvarna jag köpte.
Dom skriver: "If the cylinder has an exhaust bridge" ....... Se vidare på bilden av manualen jag bifogar, läs det i den rödmarkerade rutan.
Jag tolkar "Exhaust bridge" som typ RAVE port eller liknande. Då vill dom i så fall att jag ska borra 2 st hål enligt deras anvisningar.
Men vad tusan, originalkolvarna hade ju inga sådana hål och funkat klockrent i 1000 mil.
Så vad säger experterna, ska jag borra eller strunta i det? Någon som stoppat i Wiseco i Rotax här?
"Monteringsanvisning" från Wiseco:
Ungefär här vill dom att jag ska borra, om jag nu ska göra det:
Själv har jag krupit in i garaget och myser.
Håller på att sätta ihop motorn till min Ski Doo GT 600 01:a efter totalrenovering. Men jag blev lite konfunderad då jag läste papperen
som följde med de smidda Wisecokolvarna jag köpte.
Dom skriver: "If the cylinder has an exhaust bridge" ....... Se vidare på bilden av manualen jag bifogar, läs det i den rödmarkerade rutan.
Jag tolkar "Exhaust bridge" som typ RAVE port eller liknande. Då vill dom i så fall att jag ska borra 2 st hål enligt deras anvisningar.
Men vad tusan, originalkolvarna hade ju inga sådana hål och funkat klockrent i 1000 mil.
Så vad säger experterna, ska jag borra eller strunta i det? Någon som stoppat i Wiseco i Rotax här?
"Monteringsanvisning" från Wiseco:
Ungefär här vill dom att jag ska borra, om jag nu ska göra det: