borgafjäll?

Rave643x

Välkänd medlem
15 mar 2006
136
0
6
Vinterborg
hur är det med snö i borga ni som vet? och är alla sjöar/bäckar/åar frusna än?:confused:

måste veta eftersom jag förmodligen snart ska dit! :)
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Tittar man in på smhi står det titt som tätt att dom har runt metern!

Om allt vatten är fruset är dock inte säkert, men det är väl smällar man får ta.
 

Rave643x

Välkänd medlem
15 mar 2006
136
0
6
Vinterborg
okej då vet jag det iallafall =) men nån som har mer exakta fakta? om det är bra med isar på sjöar och liknande?!
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Va dit i mellandagarna, helt okej åkning då. Lite väl hård snö bitvis dock! Men dom har väl fått mer snö sista veckan, iaf om man ska tro på SMHI. Ute på fjället var vissa bäckar öppna så man måste akta sig lite grann för dom.
 

bilfreak

Aktiv medlem
9 okt 2006
90
0
6
Nordmaling
Jag var i borgafjäll nu helgen som var.. och kan rekomendera det varmt.. körde 40 mil på 2 ån halv dag...visst lite knöliga leder var det... men uppe på fjället var det HELT sjukt underbart...!! snömängden går inte att klaga på dock har jag svårt att tro att det var 120 cm som det var utlovat... vi körde över 5 rätt stora sjöar varav 1 va större... kanske inte så smart men det gick..

Snacka om skillnad när man sen kört 30 mil och var hemma vid kusten... här syns inte en snöflinga till ens.. (5 mil söder om Umeå)...

Nä jag säger såhär... kusten kan dra åt helvette..