BoostBottle

D

Deleted member 9532

Om jag har förstått saken rätt så fungerar den som insugsförstärkare och ger skotern en jämnare gång och minskar bränsleförbrukningen. Fungerar inte alltid som den ska på alla märken. Vet en Polaris SKS -01 som det kom 60cm eldslågor ur avgasröret:p
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Om jag har förstått saken rätt så fungerar den som insugsförstärkare och ger skotern en jämnare gång och minskar bränsleförbrukningen. Fungerar inte alltid som den ska på alla märken. Vet en Polaris SKS -01 som det kom 60cm eldslågor ur avgasröret:p

Jaa..

Ska väl återanvända de ångorna som fastnar så att säga i insuget som kommer upp till boostbottlen. Ska väl minska bränsleförbrukningen samt få ett bättre gassvar vad jag hört. Men jag tror detta är lika mycket svammel som om man får mer effekt av ett sportluftfilter..
 

indy sport

Välkänd medlem
1 jan 2000
206
0
16
47
vilhelmina
ja just det.
men min tremening hade det på sin rmk 800 00 så det bleb skinad då han tog bort det o så det blev skilnnad,
men nu vet hur det funkar tack för svaret
 

ricky

Välkänd medlem
9 nov 2006
218
0
16
Jag har en lite offtopic fråga när ämnet redan är uppe. Kan man montera Boost Bottle på alla sorters motorer?
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Ingen mening att sätta det på nått annat än keihin flatside förgasare, bara dom som har problem tydligen.
 

indy sport

Välkänd medlem
1 jan 2000
206
0
16
47
vilhelmina
det satt Boost Bottle på mach 1 då jag köpte den
men jag har för mig att man kan sätta på Boost Bottle om man har reed ventiler "rätta mig om jag har fel
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Uppdaterar en gammal tråd då jag har samma fråga som "ricky" Kan man montera BoostBottle på alla motorer, ger det någon effekt på min zl 500-99 med orginalförgasare?:hello: