Boost Bottle??

Jeppjo

Medlem
19 feb 2008
16
0
1
Tjenare. Nu är man tillbaka i svängen och skall till att köpa skoter. Funderar på att köpa en Summit eller en RMK (700 eller 800cc) 2000-2002 årsmod. Vore tacksam för lite tipps, för och nackdelar mellan dom.

Sen så undrar ja lite över dessa saker. Vad är

1. Boost Bottle??
2. SLP powerpack??
3. Vforce 3 reeds??
4. Reedspacers??

Tacksam för svar.:hmmmm:
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
1. En liten 'flaska' som man sätter på gummit mellan motorn och förgasaren. Denna flaska behåller ej förbränd förgasad bensin & luftblandning. Så skall den balansera trycket över reedventilerna. Skall ge bättre gassvar och bränsleekonomi enligt slp.

3. Ventiler med större yta och design för att öka hastigheten med vilken bränslebalndningen passerar ventilerna. Bättre acc, gassvar, bränsleekoomi och fler kusar enligt slp
 
D

Deleted member 9532

2: Powerpack, 2 st "metallplattor som man monterar i förgasarna (2 i varje fögge)

Dessa skapar vibrationer som finfördelar bensin till "moln" och gör att skotern drar mindre.

(är inte hundraprocentigt säker på att detta är den exakta förklaring, men jag har för mig att det var så jag fick förklarat.)
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
2: Ökar hastigheten med vilken luften passerar vilket ger effektivare förgasning. Fler kusar över låg- och mellanregister och minskad bränsleförbrukning. Enligt slp då förstås.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
jag hade valt en rmk 700
1. Boost Bottle??bättre gas svar drar mindre soppa
2. SLP powerpack??behövs inte på flatslide tex tm40
3. Vforce 3 reeds??bättre gas svar drar mindre soppa
4. Reedspacers?? mer botten "vrid"