Boondocker startar inte i lutning

Lukas_f

Medlem
6 apr 2020
10
0
1
23
Sverige
Tjenare alla skoteråkare : ) jag har ett problem med min skoter (lynx boondocker 800 2015) när jag åkte sista turen föra året så åkte jag på skrå i en backe sen välte skotern på sida, inga problem tänkte jag vika upp skotern och försökte starta den i backen (fronten var alltså högre upp i backen en arslet) men den ville inte effter mycket svordomar kom kompisen och lyfte upp arslet på skotern och då starta den då va min första tanke att de bara va nån liter soppa kvar. Sen ställdes skotern undan för vintern. nu tanka jag den och fick endast i 22l det betyder alltså att jag hade 16l kvar då kändes det som min tidigare teori sprack :( så nu till frågan finns det nån som kan ha en aning vad som kan orsaka problemet?
Tack på förhand för svar😃
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.626
797
113
Kramfors
De måste ha med sugpunkterna att göra i tanken, någon eller alla måste ha lossnat och ligger för högt. Kompisaren har samma fel på sin pro rmk men den tappar soppa i utförsbacke. På den syns de att en sil ligger för hög om man kollar genom tanklocket. Om du har en kompis med liknade maskin kolla i den tanken och jämför med din eller så syns de tydligt ändå.
 

Lukas_f

Medlem
6 apr 2020
10
0
1
23
Sverige
De måste ha med sugpunkterna att göra i tanken, någon eller alla måste ha lossnat och ligger för högt. Kompisaren har samma fel på sin pro rmk men den tappar soppa i utförsbacke. På den syns de att en sil ligger för hög om man kollar genom tanklocket. Om du har en kompis med liknade maskin kolla i den tanken och jämför med din eller så syns de tydligt ändå.
Tack för svaret🙂 jag har tänkt i liknande banor men va osäker hur tankarna såg ut inuti. Problemet är att på Brp kan man inte se nåt alls i tanken så de känns som att det blir att byta tank för att testa isånt fall😟men får vänta och se om nån mer har samma ide.😃
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.626
797
113
Kramfors
Tack för svaret🙂 jag har tänkt i liknande banor men va osäker hur tankarna såg ut inuti. Problemet är att på Brp kan man inte se nåt alls i tanken så de känns som att det blir att byta tank för att testa isånt fall😟men får vänta och se om nån mer har samma ide.😃
De går komma åt alla prylar i tanken genom locket där alla soppaslangar och elkablar går in. Du kan prova ta ett kort ner i tanken med mobilen för då brukar man se bra, Men ha inte blixten på för då smäller det (inte) :)
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Känns som att läst nånn tråd tidigare om det där fenomenet. Om jag mins rätt så är det nått vid bränslepumpen som rört sig. Sök efter trådar med ditt problem så får du nog ett mer korrekt än min killgissning.
 

Lukas_f

Medlem
6 apr 2020
10
0
1
23
Sverige
Känns som att läst nånn tråd tidigare om det där fenomenet. Om jag mins rätt så är det nått vid bränslepumpen som rört sig. Sök efter trådar med ditt problem så får du nog ett mer korrekt än min killgissning.
Trodde jag hade kollat allt som fans att hitta på Google men nu när jag testade igen hittar jag ett par trådar om att det skulle kunna vara bränsleregulatorn🤔 ska testa köra nån gång här i helgen förmodligen, än så länge är det ett problem som bara har hänt en gång så skulle vilja få det att hända igen så man bekräftar att det faktiskt finns ett fel till att börja med Innan man börjar riva skotern.😒 men tack för svar🙌😁