Boondocker 4100-16 eller Pro-RMK TDS 163-15?

Kopperblade

Välkänd medlem
23 aug 2009
144
0
6
Bräcke
Hallå, har ett bekymmer, kan inte bestämma mig. Är väl egentligen en Polaris-åkare men börjar att glida ifrån pga motorerna, men de är ju grymma på alla punkter annars:bigsmile:
Finns här någon som kört båda dessa maskiner å kan guida mig, kommer jag bli missnöjd om jag ställer mig på en Boondocker? Det gäller nya maskiner. Fördelarna jag ser med Boondockern på papper är ju att kylningen är orörd, spisen lever längre än Polarisen snurra och 75mm kammar. Fördelarna jag ser hos RMKn är ett väl beprövat koncept med en lättkört maskin och mycket eftermarknadsdelar. Kom igen nu å hjälp mig:bigsmile:
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
varför inte en 16 polaris då? då får du ju det du vill ha, högre kammar, ny motor (dock vet ju ingen om den är driftsäkrare än den gamla då den bara funnit 1 år) men kylningen får du leva med
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Själv skulle jag tagit polarisen utan att tveka, men tror nog att nya 4100 lynxen är det bästa dom släppt hittills för lös snö, så känner du att lynxen är intressant, så far in å skriv på bara.
 

Kopperblade

Välkänd medlem
23 aug 2009
144
0
6
Bräcke
varför inte en 16 polaris då? då får du ju det du vill ha, högre kammar, ny motor (dock vet ju ingen om den är driftsäkrare än den gamla då den bara funnit 1 år) men kylningen får du leva med
Som du säger, för ny spis för att veta. Den med 75mm kammar fanns väl bara till 15 april om jag inte har fel, näe det är årsmodell 15 jag siktar på.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
En fråga...varför velar du mellan en -16lynx vs en -15polaris?, kan ju inte vara penning mässigt iallaf.?(hittar du en ny pro163"-15 så lär du få den till mkt.bra pris)