Boogie som passar bra till en Formula Plus-93??

Skidoolainen

Medlem
27 dec 2008
38
0
1
Sundsvall
Tja

Tänkte höra om ni vet vilken boogie som kan passa okej så det blir förhållandevis lite arbete att byta till min Formula plus efi från 93??

Om ni kan nämna vilka boogies som är bra och vilken skoter och årsmodell dem sitter på så är jag tacksam :)

Skotern går lite på led och djupsnö och lite normalt åker hoppade :)

Tacksam för svar

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Jag satte i en boggie från en mach1 -95 i ett sånt chassie, o det va inga större problem, lite jobb o få fast den men inga probs annars... blev ganska bra..... ska kika om jag har nån gammal bild kvar på den

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
[/IMG]
blev bra detdär =)
[/IMG]

så såg den ut när den kom hem :rock:

MX-jodå

Välkänd medlem
27 jan 2007
157
0
6
Luleå
Det beror ju lite på vad du tycker är "lite" arbete - samt vems omdöme om "passar bra" som avses.
Jag tyckte dock att det var för mycket arbete att sätta in en ARC/ARM boggie i min skoter - med tanke på vad man fick ut av det.
Och nej ,den passar inte bra i ett gammalt chassie..så låt bli :)

Skidoolainen

Medlem
27 dec 2008
38
0
1
Sundsvall
Det där såg ju trevligt ut Undie :)
Upplevde du att det var någon skillnad och var de värt det? :)

Mx-jodå, jag tänkte stärka boggien med bättre dämpare med fick som tips av en snubbe på en reservdelsaffär för skotrar att det var mer prisvärt att ta en sc-10 boogie och att det blir riktigt bra. Så jag ville därför se om någon lyckats med liknande :)

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Ja till att börja med blev den högre även belastningshöjden blev nästan det dubbla, så den tog sig fram riktigt bra i lössnö jämnfört med original, dessutom kunde man hoppa med skotern oxå o piska lite på guppig led utan att bryta ryggen av sig, så i mitt fall va det verkligen värt det. tog ca 2 kvällar i garaget så det va ingen raketforskning direkt för att sätta dit den
sen om du tittar på bilden ser du staget med de 2 små hjulen på som ligger framför boggin, den är till den gamla boggin o den satt jag tillbaka (fristående) för att hålla upp mattan i överkant, blev som natt och dag på skotern sen bytte jag till en 28mm matta från en 97a

blanks

Aktiv medlem
15 jan 2008
56
0
1
Tja

Tänkte höra om ni vet vilken boogie som kan passa okej så det blir förhållandevis lite arbete att byta till min Formula plus efi från 93??

Om ni kan nämna vilka boogies som är bra och vilken skoter och årsmodell dem sitter på så är jag tacksam :)

Skotern går lite på led och djupsnö och lite normalt åker hoppade :)

Tacksam för svar

Jag satte dit en boggie från en lynx racing 96-97a på min mach z..då har du även öhlinare..
det blev kanon.

Tegelby_

Välkänd medlem
22 dec 2007
332
0
16
Matfors
På min Formula plus -88 sitter det en boggie från en Lynx GLS (3300 tror jag det va). Det funkar iaf 10ggr bättre än originalboggien som gick av stup i kvarten.