Bombardier BV2S Hjälm

Fredriks

Medlem
22 feb 2006
8
0
1
Funderar på att köpa en sådan hjälm.
Är det någon som har någon erfarenhet av denna hjälm....
Vore tacksam för svar....

r-dish

Välkänd medlem
9 feb 2005
172
0
6
LULEÅ
va ligger den i för pris ? brukar det inte vara alldeless för höga priser på "märkes" (eller vad man nu ska säga) hjälmar ? finns ju andra hjälmar till mkt bättre priser..

Fredriks

Medlem
22 feb 2006
8
0
1
Jo vist är den dyr men den ser frän ut och sen hoppas jag att den är bra oxå.
Den kostar ca 4900 kr.
Men är den väldigt bra så kan det vara värt pengarna. Har en intergral hjälm och nu är jag trött på imiga glasögon och det spelar ingen som helst roll hur jag gör för att det inte ska imma igen..

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
48
Luleå
Min rekommendation är att lägga pengarna på en "crosshjälm" + googles + nån huva eller mask för vindskydd. Finns inget bättre mot imma i min mening. Och skulle det vara underkylt regn t ex så kan man lägga googlarna under huven en stund och vips så är dom torra :)

PowderMan

Medlem
26 jan 2006
22
0
1
Piteå
Köp en !!!!!!!!

Jag tycker den är kanon ! Hade en crosshjälm ifjol. Köpte en bv2s iår pga jag var så ***** less på att brillerna immade igen konstant ... ( Fastän jag hade utandningsskydd )

Med bv2s hjälmen kan man ju köra fastän det är -20 ute ,, och så andas man ju varm luft oxå . (Man byter ventil beroende på hur kallt det är ute)

Det enda som är lite jobbigt ibörjan med hjälmen är att man måste testa av inställningarna på masken i hjälmen!

Jag är helnöjd ...:)

Kolla storleken du ska ha och beställ den sen hos "stenmarks maskin" 3995:-
Fraktfritt vid beställningar över 3000:-

http://www.stenmarksmaskin.se/index.asp?m=39&me=1&info=10&act=prodinfo#

Fredriks

Medlem
22 feb 2006
8
0
1
Vad bra att du är nöjd. Då ska jag köpa en.
Vad är det för ventiler som man ska byta ? Följer dom med ?

PowderMan

Medlem
26 jan 2006
22
0
1
Piteå
jepp de följer med ,,,,, kolla även in cd skivan som följer med !

Ganska roligt med en instruktions video till en hjälm !!! :)

Kollade du in länken till stenmarks maskin ?

Ganska roligt att de kan vara en tusenlapp billigare än resten av handlarna !?

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
rydde skrev:
Min rekommendation är att lägga pengarna på en "crosshjälm" + googles + nån huva eller mask för vindskydd. Finns inget bättre mot imma i min mening. Och skulle det vara underkylt regn t ex så kan man lägga googlarna under huven en stund och vips så är dom torra :)
Håller med där. Har en Crosshjälm och ett par Scott Enduro OTG som är imfria. Även om jag har vanliga glasögon under så immar dom aldrig igen om man inte står blickstilla och tokflåsar.

Fredriks

Medlem
22 feb 2006
8
0
1
Då ska jag åka iväg till en ski-doo handlare och kolla in vilken storlek som jag ska ha.
Jo, jag var in på Stenmarksmaskins sida och det är otroligt att dom kan vara 1000 spänn billigare.
Tackar för informationen.