Boggiejustering Skidoo.

tgstorm

Aktiv medlem
23 jan 2013
96
0
6
58
Boden
Hej! Hur ska jag justera boggien på en Skidoo everest 340 årsm-78
Just nu så när man lyfter upp den bak och släpper ner den utan att belasta den så ligger bakre delen av mattan i luften d.v.s trycket fram verkar stort så att belastningen är ojämn!
Man kanske ska släppa på trycket fram så att belastningen blir jämn över hela boggien eller är det någon som vet här på forumet så skulle jag bli väldigt tacksam?
Mvh Thomas.
 

veztin

Medlem
28 jan 2017
6
0
1
sidensjö
Tycker det låter som om det är någon som har sänkt boggien men bara sänkt fram vilket är mycket konstigt. Lyft upp den precis så att mattan fram tar i marken sen släpp ner den bak. Annars kommer den också vara en bitch i djupare snö och gräva ner sig direkt med tanke på att du har allt tryck på så liten yta. :(
 

tgstorm

Aktiv medlem
23 jan 2013
96
0
6
58
Boden
Hej! Ok Tack för info! Jag tror jag vet vad detta beror på nu!
Det är nämligen så att fjädrarna till upphängningen bak verkar helt slut!
Finns alltså ingen fjädring på den ! Den orkar inte fjädra tillbaka när man har satt sig på den vilket innebär att den blir för låg bak därav felaktig belastning på mattan!
Ska se om jag kan få tag i nya fjädrar och ev av lite kraftigare modell Den måste ju kunna fjädra tillbaka bak! Just nu har jag släppt på fjädrarna fram och fått något bättre fördelning på allt ihop! Tack så länge Mvh Thomas!